GypsyRose

Taking the long way around

Bergsbestigning med 91:an Bergwall

Publicerad 2009-04-11 02:47:40 i







   

Det var två lite trötta flickor som satte klockan på 05.00 natten till igår. På med TUI-mössorna, raggisarna och vantarna och sen begav vi oss. Resten av gänget bangade GIVETVIS vårt uppdrag, men inte Ingvarsdotter och Bergwall, ICKE!
Skulle aldrig falla mig in att banga en utmaning.

Det var tomt på gatorna och mörkt som i graven i början, och vi trodde både en och två gånger att det sprang en gammel Possumråtta över våra tassar, men det var förhoppningsvis bara inbillning...;)
Tur att Bergwall hade packat ryggan full med ficklampa, vatten...Och Cola och Margerita såklart! ;) Allt en vandrare behöver!

Väl uppe på toppen var det fortfarande beckmörkt, med stadens alla ljus nedanför oss. I med Lasse i öronen och sedan en stunds begrundan medan solen gick upp bakom bergen.
Helt otroligt vackert, vi undrade givetvis varför vi inte gjort detta varendaste morgon sedan vi hit kom.
Det var en mycket fin stund som jag fick dela med en av de tjejer som kommit mig närmast här under vår vistelse.
Finaste Bergwall, älskade energiknippet till hobbyspeleman. Som jag kommer sakna dig och dina små dikter, ramsor, låtar och ord du alltid lägger fram i tid och otid.

Bra exempel på det är för övrigt Bergwall hos tatueraren, då hon gör sin G-klav på benet;
"Oh, do you study music? Are you a musician?"
"I study my OWN music..."


Eller;
Mikaela: "Bergwall, när åker du ner till GBG i sommar för att hälsa på Anna?"
Bergwall: " När solen skiner och livet är gott."

Klockers. Vilken tjej. She´s a keeper!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-04-11 11:19:47

Haha, åh jag gillar redan 91:an Bergwall :)

Fasen vad härligt allt låter, och jag förstår att det är hemskt att splittras nu allihop, men det fixar ju du Michellen. Du är ju Rebell-Michelle - hård men snäll! :)

Postat av: 91:an Bergwall

Publicerad 2009-04-26 20:26:29

Ja gråter! Ja gråter, men inte av smärta och inte av sorg, utan av glädje o saknad.. Ja saknar dej min solstråle! Men ja vet ju att vi ses snart igen, vi ses i världens vackraste rike, sveariket! Ja e så gla att ja har dej i mitt liv 45:an Ingvarsdotter, DU e en keeper!!



Ps. Malle, ja tackar, ja tackar med ett stort leende på mina läppar, för d vackra orden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela