GypsyRose

Taking the long way around

Hillbillyfest 2008

Publicerad 2008-09-01 15:19:42 i

Igår sade vi farväl till Jasmine, som tillsammans med fyrlingsbrorsorna Sven och Patrick blev ivägskjutsade till äääärpååårten av Chefen steve. Det var riktigt jobbigt att säga adjö, hon har varit en av mina närmaste, och även allas vår Hester Mommy. Har också varit superkul att ha hennes brorsor här, supergulliga och välartade pojkar med välkammade frisyrer och artighetsfasoner. sven kunde inte sluta kalla mig för "the swedish queen", och knäböjde så fort han såg mig. Äsch, krappar...;)


Jag hoppas iallafall att jag får träffa Jasmine igen, och det var som jag konstaterade när hon stängde dörren om Hester Road för sista gången; "The longest legs of Hester Road has left the building...". Hon fick alltid så mycket beröm för sina snygga ben när vi var ute.


I lördags vaknade jag upp till strålande solsken och värme, en mysig bakisfeeling och lite allmän vimmerkantig. Så jag gör som jag alltid brukar under helgerna, jag virade sängkläderna runt kroppen, drog på mig pilotbrillorna och drog till mig min Slashbok. Trippade ut på bakgården, slog mig ner i en stol, fick en kopp kaffe och en cigg i handen och hade därefter en skön stund i solen med min bok och familjen runt omkring mig. Roligaste var när Kristina - The WhiskeyWife - Slog upp sitt fönster på översta våningen, blinkar mot det skarpa solskenet, får syn på mig, smilar upp sig och utbrister: "Mikaeeeela!R U ready to start drinking?" :)


Blev helt slut av allt bra väder, så jag satte mig senare på en stol mitt i köket. Där satt jag tills folk började bli oroliga för mig. Efter en lååång väntan stod plötsligt Ludde i dörren, och oj vilket kramkalas det blev! Och välkommen hem Michellens resväska, som bott i Enricos garderob alldeles för länge uppe i London. Hade blivit lite lätt stimmigt att ta sig hem utan den!;)


Stimmade runt lite, lyckades dra på mig lite kläder och köra en kam genom barret innan Chefen Steve hämtade upp ett kalasglatt kollektiv. Det var dags för firmafest! Fast Hillbillyfest hade nog passat bättre. Ut emd hela kollektivet på engelska landsbygden, strålande vackert väder. Lägg till en massa bekanta familjer, ungar, hundar och hästar. Därtill också ett par grisar på spett som grillades, bärs på kylning, en trampolin och en riding bull. Hur bra som helst!

Höll mig nykter (och det var ingen större uppoffring, kan jag lova), och avrundade en perfekt dag/kväll vid brasan, där jag, Annikki, Johanna och vår Jasmine satt på en höbal och tittade på stjärnorna tillsammans. Perfekt avrundning på Jasmines tid på GM, I promise you!


Bilder kommer senare!

Kommentarer

Postat av: lina

Publicerad 2008-09-01 19:57:19

snart kommer du hem det gillar vi!mEN HUR KÄNNS DET ATT BEGE SIG HEM?DU VERKAR VERKLIGEN TRIVAS,JAJAJA DE KANSKE BLIR SKÖNT ATT KOMMA HEM TILL LIDKÖPING/FALKÖPING LITE IAF, VI TYCKER DE SKA BLI SKÖNT IAF KRAMAS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela