GypsyRose

Taking the long way around

Ett par pics ska jag försöka bjuda på...

Publicerad 2008-05-07 00:05:38 i

Hej kära läsare!

Ska försöka slänga in lite bilder från livet i Portsmouth i turistandet i London, innan internet säckar ihop helt igen...;) Man vet aldrig på det här stället.;)
En bild säger ju som bekant mer än tusen ord...;)

För tillfället står mina "housies"-italienarna- i vårt gemensamma kök o sjunger italienska smörsånger i högan sky. De är för söta, de där människorna. :)
Andra dagen på kontoret idag, och både jag o Johanna är helt slut när vi kommer hem efter en lång dag.

Och ja, kontoret är väl inte riktigt vad vi trodde att det skulle vara. Paradise Lane, mina damer och herrar, ligger absolut inte på nån fin gata inne i Southampton. Nej nej, ute på landet, ovanpå ett stall, där sitter det 16 praktikanter från världens alla hörn. Den charmiga baksidan av Golden Moments, it is. ;)

På mornarna blir vi upplockade i en minibuss och med radion på HÖGSTA MÖJLIGA VOLYM drar vi iväg i 120 mellan de små husen i Portsmouth, o iväg de ca 40 minutrarna det tar innan vi är framme vid vårt flashiga kontor. ;)
Dessutom finns det på vägen fram, världens bästa Kom-till-mig-kurva, som är HUR LÅNG SOM HELST. Gabby, du skulle älska den! Johanna får mig praktiskt taget i knät varje morgon, mysigt med närhet!;)

Hade två jättegoa systrar och en underbar Marcus som följde med hela långa vägen fram till passkontrollen på Säve flygplats, och den tidiga lördagsmorgonen krävde naturligtvis ett frukoststopp på McDonalds. Mamma jobbade o kunde därför inte följa med. Riktigt jobbigt att säga hejdå, men vi ses ju snart igen!

Hinner inte berätta mer om allt kul, det kommer sen när adaptern är på plats och jag inte är så förbaskat trött!
Dessutom flippade nätet ur precis, så fler bilder kan det tyvärr inte bli den här gången...



image702


       

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2008-05-07 17:53:55

Oh! Jag har också vart på Piccadilly Circus! :) Och passa dig för pajerna på Fleet Street, har hört att det är tvivelaktiga ingredienser i dom ;) Hihihihihi.

Postat av: A-L

Publicerad 2008-05-07 19:38:10

Haha, jag vill höra mer om pajerna, vad är det i dom Malin? =D Så spännande att följa era äventyr Michellen! Hihi, så kontoret ligger på ett stall? Hm, är det massa hästar i också? =D Lite annorlunda, men skoj. Ta hand om dig nu hjärtat och fortsätt uppdatera med samma glöööd! Pussar i massor!

Postat av: Michelle

Publicerad 2008-05-07 21:59:37

haha, ja de där pajerna har jag hört ska vara the worst pies in london, so to speak!;) AL, det är ju från Sweeney Todd-the demon barber of fleet street, du vet. Med vår älskade Deppen. Gick för övrigt förbi en barber shop på fleet streeten, måste ha varit den;)
Jaa, det är en massa hästar överallt, men de verkar ganska snälla o trevliga på håll, så det är OK. Nu börjar man komma in i rytmen här nu, upp tidigt på mornarna o käka frukost utomhus med Johanna, sen iväg i den där nedrans minibussen o borta hela dagen. På kvällen sitter vi ute med alla andra, det kommer o går folk mest hela tiden känns det som, och jag har span på ett mycket bättre rum än det jag har nu. Ni vet, först in i huset, minst rum och minst utrymme i kylen. Typissst. Puss på er därhemma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela