GypsyRose

Taking the long way around

"There are so many places waiting for you"

Publicerad 2008-03-09 16:30:58 i

Orden mötte mina ögon när jag för ett par dagar sedan satt på ett café och kikade ut genom rutan. På andra sidan gatan, i ett skyltfönster annonserade man om en tävling där man kunde vinna flygbiljetter.
Men orden kom så passande, som om de var menade just för mig och ingen annan.

Och jag kan inte låta bli att fundera på alla dessa platser, som jag vill upptäcka, och som kanske väntar på att bli upptäckta av mig. Det känns nu mer än någonsin, världen ligger öppen för mig och jag kan bege mig precis dit jag vill.

Kanske påverkas mina upptäckartankar av dagens filmval, Gilbert Grape av min absoluta filmregissör Lasse Hallström. Jag förstår så väl den där känslan av att sitta fast, och man känner sig helt desperat av att vara fast på samma ställe.

Jag tror inte det är min grej, att stationera mig på samma ställe hela livet. Jag tänker inte ångra allt det där jag inte gjorde, snarare tvärtom.
Jag kanske inte tänder eld på mitt barndomshem och sticker med min utvecklingsstörda lillebror (har inte så många av den varan...) Men jag tror definitivt inte att jag kommer nöja mig med mindre än jag drömt om. Kanske kommer jag tillbaka till Sverige för att stanna, kanske inte...One might never know!


"Arnie asked me where we could go now. And I told him that we could go anywhere in the world, anywhere we liked"

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-03-11 19:48:18

Haha, tänk på att för många läkerol har en laxerande effekt =D Men jag hoppas tentan gick bra iallfall! Jag höll tummen hela dagen, hihi. Klart man får dricka vin redan imorgon. Hm, måste förresten till systemet och ladda upp med några flarror. Kraam, ses imoorgon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela