GypsyRose

Taking the long way around

En himla rolig grej. Och en lite mindre rolig.

Publicerad 2008-06-15 02:18:11 i

Det gäller drömmar. Vet inte om det är något i luften här på Hester Road, eller om det är att jag så gott som varje natt kan sova obehindrat (när man inte blir väckt av fulla housies som trillar in efter en natt ute;) utan Herr Lillerskogs snarkningar (baby, jag gillar dig ändå;). I vilket fall drömmer jag en hel massa skumma grejer som jag minns jättetydligt dagen efter.
Här kommer ett exempel på Veckans Bästa:

Natten till måndag
Drömmer att klasskamraten B (Eller ja, B-M är det korrekta), plötsligt avlider efter ett misslyckat boobjob hos den lokale plastikkirurgen. Jag tröstas av klasskamrat A-S som berättar att B dog lycklig. Jaha, det var ju tur. Vi flyttar in hos B:s familj för att hjälpa dem i sorgearbetet. Hemsk dröm, jag minns att jag var helt förstörd. Stackars B! ( Men rätt roligt när man tänker tillbaka på det)

Natten till torsdag
A-L är gympavikare (Jag vet, bara det är ju lite halvkul...förlåt AL, men antar att vi fortfarande är på samma nivå när det gäller gympa??) till kidsen ute i Åsle skola. Ur en lucka i mitten av gympahallen kryper ungarna upp från omklädningsrummen . A-L skiter fullständigt i vad ungarna gör, o står istället och pratar med mig. HAr för mig att det hänger barn högt och lågt i den där salen i min dröm. A-L har inga planer för midsommar, och berättar att hon ska gå till Plantis, helt själv eftersom alla andra är borta. Listig som hon är, har hon i förväg planterat en Majja-planta på vägen till Plantis, så att hon på väg dit på midsommar kan stanna till och rulla sig en liten joint. "Ja, alltså jag är sååå trött på vin nu", säger hon till mig.
Det här är en den spexigaste drömmen jag har haft på länge! (Iallafall sen i måndags;)

Lördag förmiddag (Jag har varit uppe o studsat runt lite, och blev så trött av det att jag fick slumra lite till)
Mamma, systrar och pappa kommer till Portsmouth på besök. Pappa kommer istället för Marcus, som skulle ha kommit egentligen. I en bur på vår innergård har vi ungefär 100 katter instängda. Men helt plötsligt vaknar jag upp i mitt rum och får se en jättestor råtta på golvet, som står på bakbenen och fräser åt mig. Dum som jag är, sträcker jag ner handen och råttan bliter mig stenhårt. Massa blod överallt.
Är tillbaka på innergården med familjen, och ska visa dem runt. Det är jätteskitigt överallt och det står en gammal tank med grumligt äckligt vatten i ena hörnet av gården. Jag råkar stöta till tanken när vi går förbi, och vad flyter upp till ytan?Två hemskt äckliga kroppar. Sen kommer det massor med råttor och vi släpper lös alla katterna och de kastar sig över råttorna och min dröm utvecklas till en riktig splatterfilm.


Jaa, så kan det alltså se ut när jag drömmer. Helt sjukt, jag vet.
sista drömmen kan vara en reaktion på att min familj faktiskt kommer hit nästa vecka, och jag vet vad min mamma kommer säga när hon ser hur vi bor. (Fast det är inte riktigt så äckligt som i drömmen...;)


Ikväll har jag varit på biodejt med Enriqo. Mys!

Godnatt!

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2008-06-15 17:57:35

HAHAHA, jag dööör flera gånger om! Detta gjorde min dag helt och hållet, jag som gympalärare? Hihi, antagligen är det precis så det skulle se ut, ungar högt och lågt utan att jag bryr mig nämnvärt =) Haha, men majjaplantan? Vad fiffig jag är som förberett =D Du är helt underbar min finaste Michelle, du har räddat min annars gråa, rödvinsbakfulla, trista söndag! Mest med din fina kärleksförklaring, men med drömmen också såklart! Sakanar dig och resten av klanen så otroligt mycket! Hade på mig mitt fina klanen-halsband igår förresten, och sakande er ännu mer! Men du vet att detta bara är tillfälligt, om några år kommer vi bo med våra gubbar och barn i en mysig lägenhetslänga i Majorna hela klanen. Om jag får bestämma då förstås! Men äsch, vilket långt och förvirrat inlägg det blev. Det jag vill få fram iallafall är, ta hand om dig mitt hjeeerta, jag längtar tills vi ses och hörs. Massa kramar! Ps, vet inte varför det inte går att kommentera på min blogg...myyyche märkligt! Ska forska i detts!

Postat av: Jayjay

Publicerad 2008-06-15 20:16:53

Åhhhh nej!!! Stackars B-M!!!

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-06-16 10:13:48

Hahaha, fan vilka störda drömmar o den med B-M va hysteriskt sjuk haha! Sov gott :D

Postat av: lil 'sis

Publicerad 2008-06-16 12:21:18

haha, hur tokigt får det bli`?

Men smart av A-L där med majjaplantan, som en variation till vinet ;)



Nu äre mindre än en vecka kvar tills vi invaderar portsmouth, håll i hatten!

Postat av: Mel

Publicerad 2008-06-17 15:35:45

Hihi, skrattar så jag gråter åt drömmen om AL :D Ser det liksom framför mig! (Inget illa ment goding! ;)) Hoppas ni får det mysigt när familjen hälsar på! Kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela