GypsyRose

Taking the long way around

Vad hände med soluppgången?

Publicerad 2008-07-03 19:35:42 i

I lördags kom ett kollektiv iväg till stranden för att elda saker. Mest gamla plankor som den manliga delen av kollektivet släpat runt på hela veckan. Proceduren att ta sig till stranden var inte helt lätt, vi är som en stor familj med 100 olika viljor. Kl. 22.30 var vi iallafall på väg...hrrrm.
Trots alla tvivel (det är kaaaallt, vad ska jag ha pååå miiiiig, ska vi gå uuuut sen, vad skeeeer, har du tändvätska, har du viiiin då????Ja, ni förstår själva dilemmat), blev det en lajbans kväll.

J fick dock avsluta kvällen relativt tidigt, eftersom F i ett ögonblick av idioti, råkade göra ett krumsprång över elden och därmed spilla ut halva rödvinsflaskan han hade i handen. Smart...

Jag däremot, ville aaaaldrig gå hem. Jag o F bestämde oss för att stanna och se på soluppgången, och det var nog 5 pers tillsammans med oss som stannade. Fast det där med soluppgång vet jag inte...Helt plötsligt var det bara lite mindre mörkt, lite halvmolningt och så. Då gav vi upp och gick hem. Men det var mysigt att ligga i en sovsäck på stranden och titta på när elden falnade...Det kan jag lova!
Väl hemma kom jag på att jag glömt min fina sjal från Egypten, kvar på stranden. Men huvudet bultade och sängen såg så skööön ut, så jag tänkte att det ordnar jag imorrn,. Antingen det, eller så kommer min sjal på nåt sätt att förenas med mig igen.
Och tror ni inte att sjalen hängde över en stol här när jag trillade upp på söndag förmiddag? Jojomän, ibland får man bara förlita sig på att saker löser sig. Jag blev så glad att jag trillade i sängen och somnade om...;)

Håller som bäst på att planera Määärys visit, det kommer att bli så lajbans! HAr blivit lovat sängplats hos E och L, så vi slipper punga ut med för mycket hostelpengar. Tiptop!



      

Kommentarer

Postat av: Jayjay

Publicerad 2008-07-04 12:13:25

Å så mysigt me strandmys!!

Postat av: Jayjay

Publicerad 2008-07-04 12:34:51

Hihihi, ni e för söta!! Hoppas ni fåre underbart i London! Sj e man i lid :) Puss o kram på babes! ;)

Postat av: jolin

Publicerad 2008-07-04 13:38:12

Åh en strand med soluppgångar o grejjer!

Postat av: Dochomeschool

Publicerad 2009-12-11 10:24:09

Thanks for the info!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela