GypsyRose

Taking the long way around

Togaparty på gång!

Publicerad 2008-07-30 11:14:38 i

Yes, på fredag vankas det Toga Party på Hester Road. Undrar just hur det ska gå. Mina erfarenheter av Toga Party är i och för sig goda, och jag ser fram emot fredagens fest som är en avskedsfest för Maarten, som åker tillbaka till Holland.
Studentens togaparty minns jag väl, men den här gången har jag inte tänkt dansa togan av mig, som jag gjorde sist. Schvvoooosh, så föll togan till golvet där inne på Plantan där flera hundra blivande studenter festade loss. ;)

Med svarta togor var iallafall Media de snyggaste...Ha!


Anyway, jag har fått mitt morgonkaffe, jag sitter och lyssnar igen och igen och igen på min senaste nedladdade Cash-skiva, med mina 3 absoluta favoritlåtar, Hurt, The man comes around and Get Rhytm. Mys!
Den här dagen blir bra, igår pratade jag med min finaste Hanna, min absolut bästa vän. Det var så skönt att prata med henne och höra att hon saknar mig. I söndags ringde Malin och skvallrade om det senaste hemifrån, lika skönt var det att prata med henne.

Lovade er ju en update från helgen, soooo here goes!

Fredag
Den utlovade festen för att den svenske managern gått på semester blev av. Direkt efter jobbet dukade jag och J fram chokladtårta, Strongbow och knäppte på Sex and the city. Tjooohoo!
In dundrar strax där efter alla våra managers (eller, the others som vi kallar dem) med all tvätt i världen, eftersom deras tvättmaskin var trasig. Grill, tokdans och vinpimpel leder till att vi ringer en taxt och åker till managernas flotta hus för mer fest. Grannarna klagar och det lyssnas på bra musik natten lång, Till sist är det bara jag, Louic, Michael och David kvar, och vi lyssnar på gitarrsolon natten lång. Jag får introducera killarna för mina älsklingspojkar Mustasch och Michael imponerar genom att sätta på In Flames. Jag blir tokglad och ringer hem till Mackan kl. 05.00. Han svarar inte. Smart kille det där ;)
Vi GÅR sen hela vägen hem och jag somnar sött i min säng.

Lördag
Lite halvt bakis drar jag med mig J till stan för att shoppa Hair piece till M o M:s bröllop i höst. Inser att jag inte mår alls så bra, så J placerar mig inne på Pizza Hut, beställer en large pepperoni pizza and two glasses of milk. Gooooott!
Det är väldigt ljust äverallt, och jag vill inte ta av mig mina Piloters. Vi går igenom gårkvällen, vem som gjorde vad och med vem ;)
En av servitörerna är lite halvsöt, jag gillar hans utseeende. Kollar och kollar, och inser att han ju är lik Lillerskog för några år sedan. Skönt, Lillerskog är fortfarande idealet.
Vi får våra rester i en doggybag, och stampar in på fashionabla Debenhams med pizzalukt i J:s väska. ;)
Jag hittar min hair peice, vi glider runt och åker sedan hem.
På kvällen drar delar av kollektivet till Babylon, som endast spelar 90-talsmusik. Dans, dans, dans!
Utanför träffar vi australiensare, och en av dem vill ta mig ut på en dejt nångång. Kommer ihåg att jag verkligen inte kunde sluta tänka på hur gärna jag ville dra av hans slips och sätta den runt hans huvud. Tur att jag lade band på mig;)
Hem, lyssnar på bra musik, blir ledsen och nostalgisk och inser att det är dags att sova.

Söndag
Skön frihetskänsla och behov av att vara ensam. Tackar nej till att steka på stranden, och lägger mig istället i parken där jag stannar flera timmar med bra böcker och frukt i massor.
Vi grillar på kvällen, och kl.04.00 står sedan hela kollektivet i givakt i sina sängar. Vilka oljud från gatan! Blir nån mördad? J tror att en satanist styckar en katt och vågar inte titta ut genom fönstret. Det visar sig att det är skitfräcka rävar som smyger in till centrala P-mouth för att typ gängfajtas eller nåt. Ett jädrans oväsen för de iallafall. Natt efter natt. De hittar även in på vår innergård, där det kan hända att en och annan dörr står öppen. Så jag ska nog inte bli för förvånad om det står en räv och tittar listigt på mig om jag vaknar en natt. ;)
Simon meddelar att han nästa gång ska vara beredd att kasta sten på odjuren. Skönt. Väldigt betryggande.

Thats it, folks!

Kommentarer

Postat av: Mel

Publicerad 2008-07-30 17:58:20

Indeed! Hihi, nej men jag håller med dig om att det nog allt är lite typiskt svenskt! Rädda för allt vad nya sociala kontakter heter så vida de inte ingår i den sociala grupp vi räknar oss själva till.. Pfft! Ska vi ta o förändra världen Michelle? Hihi, det tycker jag :D



KRAM GODING!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela