GypsyRose

Taking the long way around

Oh, what a weekend!

Publicerad 2008-07-14 21:32:04 i

Vilken helg, vilken helg. Mina damer och herrar, en så roligt helg som jag och Mari har haft, det är svårt att uppnå.
I fredags släpade jag o Enrico in Enricos packning i taxin, begav oss till The Hard och väntade in Londonbussen. Pluggade in min nya favoritsångerska Melissa Horn i Ipoden och lutade mig tillbaka. Horn ackompanjerades av en vacker solnedgång när vi lämnade Portsmouth, och jag kände mig stillsamt lycklig och i allmänhet mycket nöjd med livet. Jag kände en lätt knack på axeln, och där stod Enrico, som satt längre bak i bussen, med en glass till mig. En nöjd Mikaela, som inte ätit sedan lunch tog tacksamt emot glassen och somnade sedan in som ett barn, mätt och nöjd.

I London regnade det, jag packade in Enrico och Titti plus all packning i en taxi innan jag hoppade på Tuben bort till Liverpool St. där jag försökte gissa vilket tåg min sötaste Mari skulle komma med. Tidigare än jag anat, såg jag en mörkhårig Donna komma lååångt bort när tåget rullade in på stationen, och så fort vi sett varandra, kunde varken jag eller Mari hålla oss. Jag började hoppa upp och ner och tjoa runt, och Mari kom springande i full galopp med resväska, vilket kramkalas det blev! Jag blev nästan lite gråtig, så glad var jag att se henne! Folk tittade på oss, but who the hell cares? Får man celebert besök av en Klanmedlem, finns inget som kan hindra mig från att studsa runt på en tågstation i London. :)

Vi hoppade på sista Tuben (rutinerat, jag är fortfarande NÖJD) bort till Ludde och Enricos hus. Lite tjöt, sen var vi klara att hoppa i säng. Och ååååh, så skönt. Luddes säng för oss själva.

Dagen därpå steg vi upp i ottan (nja, inte riktigt kanske, men nästan), för att åka bort till Hyde Park där vi käkade en delikat frukost på restaurangen precis vid vattnet. Baguetter, Yoghurt och frukt. Mumma för svenska flickor!
Stannade och matade de tama ekorrarna innan vi mötte upp Enrico och Titti och sedan hoppade hela gänget på en sightseeingbuss tillsammans. Flera timmar passerade medan vi gjorde London by bus, hur roligt som helst! Hoppade av på Fleet Street, och medan Enrico och Titti slängde sig in på närmaste sushihak, sightseeingade jag o Mari vidare, för sedan ta en latte på en intillliggade Starbucks.

Därefter gick färden till Harrod´s, där vi glassade runt och Enrico köpte exklusiva praliner.

Hem till Queens Park, iväg och käka supergod pizza, hem till huset, duscha, börja öla och lyssna på bra musik. Tror "Hester Roadarna" kände öllukten på lång väg, för helt plötsligt (!) var halva Hester Road i London, och i Luddes hus. Jag, Mari, Enrico, Titti, Ludde, Laurent med flicka, JuanMa, Simon med kompis Dominiqe, och sedan också Julio, var det som sedan drog till Paradise (varför ändra på nåt som är bra??;) och dansade hela natten. HAr ärligt talat inte dansat så mycket på flera år, tror jag. Jag och Mari fick stå och blåsa varandra i nacken för att kyla av oss. Körde även "Jag har aldrig..." med Simon och Dominiqe, hur gick det där egentligen? ;) Enrico fick dansa Britneydans, och allt var som det skulle, en helgalenb helg i London.
(Hittade skor, strumpbyxor och klänning i köket dagen därpå och såg lite frågande på Mari. "Ingen fara, du klädde av dig när ingen annan var här", kunde hon lugna mig. :) Upptäckte även dagen efter att jag visst haft lite bråttom i duschen och bara rakat ett ben...haha!!)

Efter en OTROLIGT lyckad kväll kunde jag krypa ner mellan Enrico och Titti, medan Mari fick användning för sin luftmadrass. Dagen därpå mådde vi prima, och kilade iväg till vår buss till Portsmouth efter farvälkramar med de andra.
Väl hemma visade jag Mari Gunwharf, vi gled runt i lite affärer och däckade sedan i varsin fåtölj på Starbucks med varsin kaffe. Jag tog Ised Vanilla Latte, vilket visade sig vara ungefär det smartaste valet i mitt liv. Gud, så gott, dagen efter kvällen före. Bussen hem till Hester, hälsa på alla, och sedan hade vi ett stort DinnerParty för vår fina Ryan, som åkte hem till Holland imorses. Jag hade föreslagit en middag tidigare i veckan, men aldrig trodde jag att The Hester Family skulle ta  det så allvarligt. Men det här var tydligen Veckan Händelse, vissa hade varit uppe i ottan för att steka crepes till 20 personer, och det blev riktigt lyckat med massor av maaat.

När vi var mätta, tackade jag och Mari för oss, för att sedan ta bussen till bion och avslutade världens bästa helg med att se The Swedish Proud and Joy MAMMA MIA!! Och den var så fantastiskt jättebra, alla i salongen satt och sjöng med, inte minst jag och Mari som blev superpatriotiska under ett par timmar...

Imorses sade vi hejdå, och att vi ses snart. Nu sitter hon på flyget hem, och jag hoppas det har gått bra med allt. Fick ett sms förut att det hittills gått finemang.
Sammanfattningsvis har det varit världens bästa helg, vi har hunnit med så mycket så det är inte klokt! Så roligt att få visa henne London, mitt hem och mina kollektivmedlemmar.

Hoppas du haft en bra helg tjejen, det har varit supermysigt att ha dig här! Jag blir alldeles glad in i hjärtat när jag tänker på allt kuuul vi haft!







          


           


    

Kommentarer

Postat av: Mari hemma och välbehållen

Publicerad 2008-07-15 00:11:51

Hej min goding! Nu har jag kommit hem till falköping igen, resan hem gick jättebra, allt klaffade, bussar och flyg. På flygplatsen hemma väntade min mor och far som fick höra om alla tokroliga saker på vägen hem som vi hittat på =) Jag kan bara instämma, vilken helt underbar helg vi har haft!!!! Bilderna berättar även dom att det inte fanns en enda tråkig stund, ja och jag lyckas ju alltid på något sätt se lite sådär pillimarisk ut (jag diggar bilden med den stora leverfläcken som jag egentligen inte har) hihi.. Tack ännu en gång för VÄRLDENS BÄSTA HELG! Vi hörs snart igen, skickar även snart bilderna från min kamera till dig. PUSS å KRAM på dej gullet!

Postat av: Jolin

Publicerad 2008-07-15 17:22:25

Åh va gott! Att ha hemma så nära ändå!

Jag hade Horn-sällskap igår morses när jag var ute med Ricky the Dog. Det är första gången jag verkligen njöt av hundpromenaderna på hela helgen. ;-)



Kram!

Postat av: Jolin igen

Publicerad 2008-07-15 17:23:55

Va bra att du gillade postpaketet. Jag tänkte att om jag gillar det så gör du det med. Du vet.

Postat av: lil 'sis

Publicerad 2008-07-18 12:09:52

jeez vilken helg va! och vilka sööötiga bilder, jag sitter här och blir alldeles fnissig och tobias tror att jag är tokig i huvet :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela