GypsyRose

Taking the long way around

I´m in a Brighton State of Mind...

Publicerad 2008-07-22 00:28:00 i

Tillbringade, som jag nämnde sist, hela lördagen i Brighton tillsammans med tyska Annikki och ryska Irina. Tanken var ju först att jag skulle åka själv, men då dessa donnor ville följa med, var det svårt att säga nej såklart.
Vi var lite "trötta" som min mamma skulle säga, eftersom fredagsnatten spenderades på The Drift med en del av kollektivet, men på lördag förmiddag bar det iallafall iväg. Först blev det lunch på supermysiga Food for friends, en veggorestaurang med endast organiska och kravodlade grönsaker. Smaskens!

Därefter delade vi på oss, och medan Irina gjorde av med veckopengen, tog jag och Annikki en Latte på en mysig servering för att sedan glida vidare till The Royal Pavilion, ett jättehäftigt museum som en gång varit lekplats för nån slags prins. Allt gick i Asientema, och stora drakar snirklade sig från taken överallt. Tyvärr fick man inte fota inomhus, ni får försöka föreställa er hur det såg ut...

Efter en ännu en Latte var det dags att ta tåget hem och däcka i soffan till en film. Ännu en underbar lördag i UK var till ända!





       

Kommentarer

Postat av: Jolin

Publicerad 2008-07-22 00:34:20

Nu sitter jag och skriver till dig. Så jag har iten glömt.

Låter som en grejjt helg. :-)

Postat av: Mia-T

Publicerad 2008-07-22 02:21:56

Annikki var ju bara ett för sött namn... Hälsa henne att om jag nånsin får en tös (vilket jag iofs kan garantera inte kommer hända) så ska jag döpa henne till det.

Postat av: Malle

Publicerad 2008-07-22 17:22:07

Nu yntrar jag en liten saaaak. Postade ett litet kuvert typ innan Mari kom på besök till dig, har det dykt upp eller har det försvunnit nånstans på vägen? Det vore sorgligt i så fall tycker jag! Pyss

Postat av: Malle

Publicerad 2008-07-22 17:23:20

Hihi, läste precis bland mina kommentarer och där hade jag visst ett litet tack för brevet :) Det var så lite så ;)

Postat av: Malle

Publicerad 2008-07-22 17:28:52

Ja, han blev klaaaaad :) Det var ett läderarmband från Police och så Atrid Lindgrens Nils Karlsson Pyssling förstås ;)

Såret mår bra nu, det första, men bara för det så stack vi ju hål på en bubbla jag ått i överkanten av ärret istället, och där var det en hel arsenal med var-soldater och blod-ammunition. Så nu har jag ett kikhål in i magen, haha. Äckligt värre. Går med dränage :P Fan vad jag ska ha otur!

Hahahah, hemma på kammarn :D Det är klart att man alltid ska visa sin mest förtjusande sida, tycker jag :) Pyss!

Postat av: Malle

Publicerad 2008-07-22 17:29:23

Astrid! Atrid måste vara någon avlägsen släkting eller piratkopia.

Postat av: A-L

Publicerad 2008-07-22 19:50:03

Haha, Atrid =D Varning för piratkopia, hihi! Det verkar som en suppermysig helg Michellen! Vad synd att vi inte kunde prata mer på fäjsbook i söndags, men det var dags att sluta de små blå. Hoppas vi kan höras snart igen bejby! Puss o kram! Ps, Varför heter alla ryskor Irina för?

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-07-22 20:13:09

Ja är såå glad att du är min vän med...

En i helg I götet med Anna-Lena med en massa prat och ett och annat glas vin låter inte alls fel...

Min nacke mår bättre och bättre...

Ja det är inte alls långt kvar!!!!

Ta hand om dig! KRAM

Postat av: Michelle

Publicerad 2008-07-22 21:47:47

Kompisar! Atrid låter INTE trevlig tycker jag, försöka stjäla förstaplatsen från Astrid på detta vis, icke rart!;)

troligtvis piratkopia så stor hon är!;) Saknar er alla idag, har en släng av hemlängtan, men det är inget man kan bota med lite gemenskap i kollektivet. Nästan. Fast inget går ju upp mot mina damer där hemmave. ;) (OBS!Notera att jag inte glömt hur man talar väschötska!)Puss på er!

Postat av: Alexandra Neldel

Publicerad 2010-10-11 08:38:29

Very interesting site --- quite informative

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela