GypsyRose

Taking the long way around

Första ensamma söndagen...

Publicerad 2008-01-13 12:04:01 i

Det är precis vad det är idag. Första ensamma söndagen i vår lägenhet i Lidköping, men det är inte på långa vägar så hemskt som det låter. Marcus har trippat iväg till sina tåg, och hela lägenheten badade i solsken när jag vaknade imorses, och en fågels kvitter letade sig in genom betonglägenheten av standardmodell.

Jag mår oförskämt bra idag, trots den där flarran rötjut jag sörplade i mig igår hos Viktoria och Max. Som tur var, fick jag mitt sällskap på bättre tankar än stadt, så det blev Stures med goda vänner och en GetingDrink, den godaste! Förfesten var rolig, vi sjöng SingStar och för första gången kunde jag och Marcus GÅ till och från en fest. mycket lyckat!

Så jag vet inte riktigt var den här dagen för mig, jag är den fattigaste studenten i Lidköping misstänker jag, CSN och jag är lite ovänner för tillfället, jag anser mig vara deras viktigaste kund och borde få pengar så fort jag knäpper med fingrarna. Det tycker inte CSN. Det är därför jag nu i veckan fått arga brev från bank och Telenor som vill ha sina pengar. Jaaa, jag förstår er. Det vill jag också. ;)

Men allt ordnar sig. Jag har en fantastiskt vacker söndag att spendera på valfritt sätt, och helst av allt skulle jag vilja träffa alla mina gamla vänner, för det känns som om det var allt för länge sen. Krypa upp i Malles soffa, gosa med Ames, pilla Mari i håret och skratta åt AL:s och Hannas skämt. Diskutera gymnasieminnen med Nils, åka förbi Fröken på en fika och avsluta dagen med att titta på Narnia med mitt älskade lilla troll.

Det är vad jag vill, men riktigt så lyckad blir nog inte dagen, men allt blir vad det gör det till. Det ligger gardiner som ska strykas i köket, det finns tvätt åt en hel armé (Negativt, det går ju inte att tvätta när man vill när man bor på det här sättet, det är jag ICKE van vid) och vi har hittat alla våra filmer, så kanske blir det Cry-Baby tillsammans med några klasskamrater.

Jag har ju hämtat min Bike nu också, så det kanske blir en cykeltur för att se Lidköping i dagsljus.


Jag lyssna på Gabriellas senaste verk, och bara njuter. Det finns så vackra låtar på skivan hon bränt, så det bara gör ont i mig. Och det är konstigt, vill jag vara ensam sådana tillfällen, eller vill jag spendera dem tillsammans med någon? Hm...


Så det här inlägget går till alla mina närmaste, bästaste, goaste och finaste vänner, som jag alltid har nära, hur långt bort ni än är, och hur sällan vi än träffas. Människor växer isär, men en klan och tillhörande vänner finns ta mej fan alltid kvar, det kan ingen ändra på. Idag saknar jag er. Så det så!


Lilly Allen kicks ass!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2008-01-14 18:31:01

Åhhh :)
Är förbaskat trött men nu MÅSTE jag ju faktiskt åka ner till Ames o treeeffa Mitjellen!
Pyss!

Postat av: Meli

Publicerad 2008-01-14 20:59:40

Helloo! Jag får också arga brev, min skola är latast i världa å har inte kommit igång med registreringen än.. Så jag får vänta en vecka till! Gah! Ha det bäst! Kram!

Postat av: A-L

Publicerad 2008-01-15 20:18:28

Åhh, Michelle sötast i världen! Här sitter jag sunkig med två dagars bakfylla och blir helt krååtig i ögat! Saknar er med så mycket så du anar inte. När ni börjar komme iordning kommer jag gärna till Lidköping en sväng. Dessutom kommer vi naturligvis den 16:e! Får se hur jag gör i helgen,ev måste jag in o jobba lite. Hur var det med dig? Skulle du till götet eller minns jag fel? Massa kramar och pussar!!

Postat av: Malle

Publicerad 2008-01-17 16:52:19

HAN KISSADE IGEN OCH IGEN! Rackarns. Nu ligger täcken och påslakan o den där tunna grejen ovanpå bäddmadrassen i tvätten. Jäkla katt =P Men han är så söt :D Pyss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela