GypsyRose

Taking the long way around

I väntan på tapetserargubben...

Publicerad 2008-02-03 22:18:36 i

Nu känns det som om vi gått tillbaka en månad igen, hela vardagsrummet är nedplockat och utflyttat till lägenhetens andra utrymmen. Imorrn börjar gubbarna tapetsera, och det ska bli mig en glädje att komma hem från skolan och se det gjort och klart.

På torsdag kommer min mamma till Lidköping, och jag ska ta med henne på lunch på Larssons skafferi, Lidköpings absolut mysigaste lunchställe med masa kuddar, sköna hörnor att krypa upp i, ekologiskt och närodlat gottigt krubb och framför allt; gott kaffe med en liten efterrätt. Vacker konst på väggarna är också ett skäl att gå dit för.

Har sträckt min vad sedan discobowlingen ikväll med Hanna och Anna i Skövde. Efter en god middag på Wallermans, blev det bowling i neonljus. Kul som attans, och jag kommer att sakna Anna som knappt hunnit landa hemma efter studier i Kanada, och som på torsdag flyttar vidare till Buenos Aires. Men som tur är, har hon lovat att ta med sig Hanna och komma till S-Hampton i sommar. Good, girl!

Och eftersom Anna flyttar, lät jag och Hanna henne vinna i bowlingen...;) (?)

Nu ska jag fortsätta titta på världens sötaste Nicole Kidman i "en förtrollad romans" och dricka upp min Corona.


Cheers, mate!

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2008-02-04 18:08:33

Åhh, här hade det hänt massa kreeejor!! Vilka fina bilder, lägenheten ser ju jättefin ut! Jag räknar ner dagarna till den 16:e ska du veta, ska bli så skoj. Längtar massor! Thomas erbjöd sig i ett svagt ögonblick att han skulle vara nykter o köra hem, men vi får se hur det blir med det där =D Men det går inga bussar va? Hihi, vi får göra någon form av schema, där vi sover i skift. Typ som eldvakter! Saknar dig massor vännen, hoppas allt känns bra i nya staden och att skolan rullar på fint. Galet vad fort tiden går, snart åker du!!! Huvva! Hörs snart, många många kramar!!

Postat av: Tageandrea

Publicerad 2008-12-22 12:26:24

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela