GypsyRose

Taking the long way around

Ett livstecken...

Publicerad 2008-08-18 15:40:55 i

Min ledighet har varit lång och härlig. I torsdags begav vi oss till en salsaklubb där jag med min Guiness i handen försökte svänga de lurviga. Hester Family gav dock upp planerna på en dansant kväll i salsans tecken, och hoppade i taxin bort till Gunwharf, där det ryktades om ett FoamParty på en av klubbarna.


Och vilket foamparty! Jag var inte den enda som var täckt från tå till topp i skum sedan, och roligt hade vi. Tillbaka till Managernas hus, där festen fortsatte till morgonkvisten och vissa var tvungna att åka till jobbet. Inte jag, dock.

I lördags hade vi celebert besök från gamla "hesterianer", som visade hur man festar bäst. Vodkan slank ner med hjälp av citron preparerad med socker och kaffepulver. Mums!;)

Vidare till Babylon där jag fick panikspringa i regnet med high heelsen i handen, bort till ATM:en, innan det blev tokdans á la 90-tal och Jägershots med sötaste J, innan vi åkte hem.

Söndagen blev lugnare än lugnast. Jag har för tillfället för mycket energi i kroppen, som jag inte riktigt vet var jag ska göra av.


Om drygt 3 veckor flyttar vi hem. Men vi kommer nog tillbaka. Det känns som det. Och vi har redan kollat att vi är välkomna åter.
Det händer mycket i mitt liv nu, men jag får försöka ha roligt och flyta med...

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2008-08-18 20:31:54

Dagens Filmgåta: Forrest Gump, det var en lätt en ;)



Och ja, raggarkåken var sketasköj! Jag har ju aldrig vart där innan. Men vem är sysslingen?



Pyss!

Postat av: Helena

Publicerad 2008-08-18 21:17:52

Det låter som ni har kanon där uppe i englandet=) Jag vill oxå på salsafest!!!! Arriba arriba!!!

Postat av: A-L

Publicerad 2008-08-18 22:01:45

Hihi, det är preciiiis så där galet och skoj man ska ha det. Fy tusan för att bli vuxen, får man fortfarande svepa jägershots då? Nu ska jag sussa, ta hand om dig mitt hjärta! Kraaam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela