GypsyRose

Taking the long way around

Insnöad...

Publicerad 2008-04-14 19:21:07 i

image599



När jag snöar in på nåt,
gör jag det rejält och med råge. Och nu är det så att jag funnit min nya favoritfilm, som placeras i samma fack som Ciderhusreglerna och Gilbert Grape. Man kan nästan tro att det är Lasse Hallström som ligger bakom, men icke.

John Travolta spelar nerdekad professor som hamnat snett och blivit alkis. I ett gammal hus i New Orleans (ja, du hör, det är naturligtvis därför jag o Lillerskog ska flytta dit...;) lever han tillsammans med en alkisvän, och en dag dyker Scarlet Johanson upp utanför dörren..En otroligt vacker film som jag kan se om och om igen.
Musiken är underbar, och jag fick precis nu hem hela Grayson Capps skiva med låtarna från filmen, gissa vad jag kommer att lyssna nonstop på nu?

Kommentarer

Postat av: Jolin

Publicerad 2008-04-14 21:12:46

Woha! "A lovesong for Bobby Long"! Du har fan bra smak bryden!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-04-14 22:21:12

tyckte det såg ut som ett avdankat Ace of Base först! sen tog jag en närmare titt och insåg snabbt att jag hade fel... :P 14:00 på onsdag då! Kramis

Postat av: Michelle

Publicerad 2008-04-15 09:32:36

HAHA!!Ace of Base, ja det hade varit nåt du!;) Lever de fortfarande, vilka var det som var med där nu igen?Drömde att vi var på NZ inatt, jag stod i nån matkö och hade träffat andra svenskar...haha!

Postat av: A-L

Publicerad 2008-04-15 11:08:40

Haha, fick också en lite Ace of bace-flashback, den blonderade John Traavolta såg ut som han..Ulf eller vad han nu hette i AoB..Hihi =D Men den filmen har jag missat, den kanske man ska se i helgen? Puss på dig sweetnose!

Postat av: Malle

Publicerad 2008-04-15 12:42:53

OJ! Den filmen har jag haft stående i hyllan här hur länge som helst nu men det har aldrig blivit av att jag sett den, skämmes på mig antar jag? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela