GypsyRose

Taking the long way around

Jag har blivit moster

Publicerad 2007-05-31 11:20:03 i

Jag har blivit moster till två små söta tjejer som efter noga övervägande döpts till Ester och Alma. Tjejerna, som tamråttor av rasen European Burkshire, är sex veckor gamla och bedårande söta!

Detta var nämligen vad som fanns i det enorma paket Gabriella fick av mig och Mackan under gårdagen, två ihopsatta burar, spån, mat och godis. Allt vad små råttisar kan behöva. Och de är så näpna! Hela familjen smög på tå i huset när tjejerna tog sig en liten lur, innan det var full fart igen.


Åhhhh, måste hem sen i eftermiddag och hälsa på dem, de där små trollen!


Och sedan droppade Mackan en alldeles underbar överraskning till mig. Han ska ta med mig på en "vacation of löööve", som vi brukar säga.
Vi ska på en långweekend till Budapest, bo på hotell de luxe och vara äkta turister! Jag hoppade högt, eftersom semesterplanerna hittills inte sträckt sig utanför Sveriges gränser, och jag fullkomligt älskar att åka till storstäder. Hellre det än att ligga på stranden en vecka i Bulgarien. Typ.

Så nångång innan jag börjar skolan sticker vi iväg och har det mys! Och jag ska dra med Mackan til så många historiska platser, kyrkor mm. så han kommer att ångra flera gånger om att han fixade den här resan...haha.
Börjar känna mig som en rutinerad storstadsmänniska nu, iallafall en turistande sådan.
Bangkok, Manila och Kairo i all ära, men Paris slår nog allt. Jag är kung på att planera upp dagar, varje minut och ingen tid får gå till spillo. Allt ska hinnas med, sen somnar jag som en liten råttbebis när jag lägger mig på sängen.

Åh, jag längtar! ( Och Mackan säger att man bara får äta Budapest-bakelser när man är där, undra om man tröttna på dom? Värt att prova)

Hej hopp!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2007-05-31 20:32:22

Men app app app! Nu ska vi inte dissa Bulgarienveckan här va..

Postat av: Marie&Rasmus

Publicerad 2007-05-31 22:35:31

Så kul,vilken gullig liten guube du har=)
Uscha tänk att leva på budapestbakelser...=s
Hör av er om ni har lust att ses någon dag..
kram

Postat av: Ames

Publicerad 2007-06-04 07:51:30

åh, det låter lovely. Jag umgicks med Martin Metso igår. Han vill gärna bjuda över oss en helg till Vänersborg i sommar. Festa på lördagen, med typ nästan gratis mat och drinkar och kanske ligga o såsa vid stranden dagen efter. Vore inte det en idé? tänk på saken. vi hörs tjejen. När åker ni till Budapest?

Postat av: Powblom

Publicerad 2010-10-08 08:31:23

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela