GypsyRose

Taking the long way around

Idag fyller hon 17

Publicerad 2007-05-30 11:11:53 i

Idag fyller hon 17

Idag fyller min allra hjärtans käraste lilla syster hela 17 år. Ett år kvar till hon får börja springa på puben, och göra en massa annat som jag helst inte vill att hon gör. Någonsin. ;)

Det är inte längesedan hon sprang omkring utan tänder i munnen, med en något osmickrande frisyr och tyckte att hennes storasyster var häftigast i världen, och lyssnade på varje ord jag lurade i henne.
Som att rostad lök faktiskt är chips, att det bodde ett barn till Loch Ness-monstret i vår pool och att hon faktiskt var en bortbyting. Eller när jag gifte bort henne med grannungen, eller klippte av håret på hennes Barbiedockor och sedan skyllde på henne när mamma undrade.
Eller när hon satt på soffkanten om söndagskvällarna, med den där lilla näsan rynkad. Då visste man att hon inte riktigt förstod. Söndagsöppet var det enda programmet som gick på söndagarna då, och ordet var svårt.
" Jag förstod ju vad söndag var, men det där söppet, det var klurigare. Söppet, vad var det?" säger hon själv idag när vi halvt skrattar ihjäl oss åt minnet.

Jag älskade att vara storasyster, det märks va? Fast jag var inte hälften så elak som min svägerska, som lurade i Marcus att hans pappa egentligen var Svullo och hans mamma ett troll, eller tvingade honom att äta en massa tandkräm och sedan sa att han skulle dö om han inte bums drack tre liter mjölk på raken.
Storasystrar har en väldig makt ;)

Och jag älskar att vara storasyster  lika mycket idag. Nuförtiden är jag inte lika elak mot henne, och hon är inte lika lättlurad heller för den delen. Vi umgås massvis, och jag älskar att ha både henne och vår andra syster nära, närmast hjärtat.
Jag är världens stoltaste storasyster, för Gabriella är så bra på så mycket! Dessutom har vi samma humor.

Lista på vad Gabriella är bra på.
* Lira gura
* Lura sin lillasyster att hon är bäst på gura
* Finta bort sin lillasyster och åker på festival
* Virka maskar ( eller vad det var du höll på med den där sommaren)
* Vara snäll
* Köpa med sig goda saker på tisdagsvällarna när vi ser på Ugly Betty och Desperate Housewifes
* Ha stökigt i sitt rum
* Vara råttvakt
* Glömma bort att man har ett liv utanför SIMS
* Komma ihåg vikten av livskvalité ( internt som tusan)

Slut.


Ikväll blir det familjekalas med en massa presenter. Och jag ger mig den på att jag och Mackan har den bästa.

Kommentarer

Postat av: malle

Publicerad 2007-05-30 17:42:19

hahaha, söppet! =) vad kul!
oturligt att du inte kan vara med i afton då, jag fick minsann hoppa över träningen för att hinna med livet idag. så hamnade jag här iallafall, men fingarna är russin av diskvattnet och malle ska in i duschen. hälsa grattis!

Postat av: ames

Publicerad 2007-05-31 08:24:00

åh, mysmys med systrar. Haha när jag tänker tillbaka på mig och mina bröder så är det nästan bara bråk och slagsmål som kommer upp i hjärnan. Tur att vi har vuxit ifrån det där. Nu tycker jag om dom mer än mest. Vad vore livet utan syskon.
Vi ses på lördag om inte tidigare. kram banan

Postat av: SIS

Publicerad 2007-06-13 08:23:15

moehe, livskvalité är vad jag talar om. livskvaité.

Postat av: Johnsigrun

Publicerad 2009-03-19 11:39:21

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela