GypsyRose

Taking the long way around

Midsommar 2007

Publicerad 2007-06-26 11:49:21 i

Midsommar 2007

       

Hej och hå. Så var årets midsommarfirande över, and I have to tell you. Det här går till historien som det roligaste tror jag allt. Ett stort gäng på drygt 20 pers stack från olika städer iväg på torsdagens eftermiddag för att (vid mycket olika tider, eller hur Nils?) mötas upp på Lidköpings Kronocamping. Efter att ha bekantat oss med varandra och knäckt första ölen, slogs partytälten upp och resten av kvällen spenderades relativt lugnt med en massa prat, skratt och en och annan alkoholhaltig dryck.

Midsommar gav oss mer regn än jag hade önskat. Partytälten hade rasat av allt regn och mitt humör dalade när jag tidigt på morgonen fick stå i pyjamas och försöka reda upp allt. I hällregn.
Deppade ett tag, och åkte iväg för en bit mat med Marcus, Emma, Perry, Mike och Mari.

När vi återanlände till våra kanonfina stugor, hade resten av gänget lagt manken till och satt upp partytälten igen, ordentligt så att det inte skulle rasa. Gissa om jag blev glad? Började naturligtvis nästan gråta som jag alltid gör...;)
Humöret vände och blev på topp, och när jag och Mari, som var årets lekledare, planerat klart var det dags att glida i våra fina midsommarklänningar och piffa till oss. Strunt i regnet, allas humör var på topp!

Nils hade delat in oss i lag köttbulle, lag potatis osv. När ALL mat var klar, kunde vi sätta oss till bords och äta och dricka. Parallellt tävlades det och sjungdes snapsvisor högt och lågt. ;)
Världens roligaste midsommar med kluriga lekar som jag och Mari knepat ihop, och naturligtvis finfina priser!
Kvällen gick snabbt, vi spelade gitarr, ylade med i texter vi egentligen inte kunde, sprang runt på campingen och drack snapsar. Lovely!

Kvällen slutade när en ny dag börjat, och jag, AL, Malle och Dan hade efterfest med grillning (åååh, vad gott det var!!) vid en av stugorna. Hm, råkade skicka SMS och lyckades koppla bort T9-tekniken, AL o Malle fick skjuts med vakterna mm.
Helt tokig kväll. Agerade även matchmaker där ett tag...;)

Resten av helgen var toppen, grill, fint väder, bad, minigolf, mys och så vidare. Me like!
Avslutade gjorde vi med en tripp till Läckö slott, innan vi begav oss hemåt för att vila uuuut.

Det tar på krafterna att fira midsommar!


So long, folks!

Kommentarer

Postat av: Sverrevanessa

Publicerad 2009-01-15 11:06:51

I am very excited to see this site. Universal design and accessibility. Congratulations!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela