GypsyRose

Taking the long way around

Bildkavalkad!

Publicerad 2007-06-19 10:57:58 i

Bildkavalkad!

Nu är det åter dags för en bildkavalkad, tror jag. Det är från den senaste tidens påhitt. Och sommaren är över oss med all sin grönska och skönhet. Jag trivs! Nu har temperaturen fallit något, men förra veckan var man tvungen att ta en siesta mitt på dagen för att orka med att leva. Pappa åkte till jobbet fem på morgonen för att sluta klockan 12 mitt på dagen, för att sedan återuppta arbetet runt 20.00 på kvällen. Tänk om jag också kunde göra så.

Jag har varit på familjeutflykt i Gränna. Jag har grillat och spelat kubb med mina vänner. Jag har sett Oceans 13 med Hanna, gått långa promenader och luktat på syrenerna i vår trädgård varje gång jag gått förbi. Jag har planerat hemlisar och suttit på min balkong med en bra bok efter jobbet. Jag har lagat god mat och letat lägenhet i Lidköping. Jag har sett Karlsson o Malins ny lya och jag har planerat midsommar. Jag har gett AL tillsammans med Klanen, ett vackert smycke och jag har firat min kusins student. Jag har druckit iskallt rosévin och sprungit barfota tills det bränner i fötterna. Jag har kliat sönder myggbett och varit på mitt livs kanske sista kommunfullmäktige. Jag har skickat efter sommarens omgång pocketböcker och ridit på en häst. (Bildbevis kommer)...

Men just nu måste jag jobba...Snart är det midsommar!

Kommentarer

Postat av: malle

Publicerad 2007-06-19 11:11:50

ja, det var som en skänk från ovan, skönt att slippa stressa! :)
haha, pratade med vippe förut. han hade drömt om mackan inatt. vippe och en stor klass satt i ett klassrum när mackan öppnade dörrn och skrev "NU HÅLLER NI FAN KÄFTEN!" sen hade han satt sig i ett hörn. slut på dröm :P

Postat av: Marie.D

Publicerad 2007-06-19 20:27:29

hej!
låter som du fått en riktigt bra start på sommaren=)
Hoppas ni får en super duper
midsommar!
Kram Marie m family

Postat av: A-L

Publicerad 2007-06-19 23:36:48

ÅHH, vilket mys! Rida häst? Det hade jag velat se! Vadandetta äventyr? Lääängtar halvt ihjäl mig tills på fredag, ska bli så mysigt. Blev sugen på rosévin nu, när du skrev det. Kanske ska inhandla en flaska? Tänkte vara förutseende och besöka systemet imorgon, hör och häpna. Framförhållning! Hoppas allt går bra annars gumman, inte så långt kvar till semestern nu va? Ses på fredag, hörs imorgon eller så. Löööv

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela