GypsyRose

Taking the long way around

Vacation of löööve...i Prag!

Publicerad 2007-07-30 12:32:05 i

Åh, förlåt mig kära läsare för den hemskt dåliga uppdateringen av bloggen! Jag är redan inne på min tredje semestervecka, och har en massa skoj för mig.
Har ju lovat Er bilder, och det kommer, jag lovar. Bara inte riktigt än. ;)

För tillfället håller jag på och slipar på en artikel om kosttillskottet Mivitotal, som ska med i en hälsobilaga till en tidskrift i höst, och som har beställts av Per Rabe, VD vid Hela Pharma AB.
Han ringde mig när jag stod i ett omklädningsrum i Varberg förra veckan, och provade ut min outfit inför den stundande, första skoldagen. (Grå klänning med knall-lila strumbyxor och svart omlott-topp) och gav mig uppdraget.
Spännade, tyckte jag och nappade direkt. ;)

Men det märks att jag har semester, hjärnan blir tom och jag kommer knappt ihåg hur man bildar en mening.
Men med Guds hjälp och Marcus cheesecake på armlängds avstånd, ska det nog gå vägen.

Ikväll ska vi på kräftskiva hos Nils på landet, och för oss äckelmagade människor blir det att ta med grillen ;)
Veckan ser bättre än bra ut, på onsdag far jag o familjen ut på cykelsemester i dagarna två, det blir att cykla längs med Göta Kanal och sedan krypa till kojs i en mysig stuga hyrd nånstans lååångt bort.

På fredag, mina damer och herrar, styr jag och Mackan kosan mot Landvetter. Tidigt, tidigt går vårt flyg då till Prag, där vi ska spendera fem dagar! Lovely, tycker vi båda, och kan knappt vänta på det som kolla skall!
En massa bilder från vår tripp utlovas!

Sedan vankas det eventuellt lägenhetskik i Lidköping. Kan nog bli riktigt bra, vi får se.


Nu måste jag hugga tag i dagens mission...Må väl och fridens på Er, läsare!

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2007-07-30 23:56:24

Hejsvej!
Tackar för senast!
Mivitotal gör ens kiss neongult (så att det lyser i toan) och man får hjärtklappning vid regelbundet intagande. Gumman; beware!
Hoppas att ni får det kanon på Cykel ( tar du vrålålket?) och i Prag!
Flyttas det?
Kramen!

Postat av: Mamman Marie

Publicerad 2007-07-31 10:08:26

hej gums!
kan ge dig en beskrivning till en stor marknad i prag,billigt och massa prutbara grejer!!
kkrraaam

Postat av: Michelle

Publicerad 2007-07-31 10:29:13

Marie; Ja, jättegärna!Har bara vart i Prag en gång för många år sedan, så jag kommer inte ihåg ett jota. ;)Krams!

Postat av: Mamman Marie

Publicerad 2007-08-01 00:46:04

ska fixa en vägbeskrivning =)
want it here??
kram

Postat av: Michelle

Publicerad 2007-08-01 09:29:49

Mari: Ja tack! skriv den här, så kollar jag av bloggen när vi är framme på fredag! Krams!

Postat av: Mamman Marie

Publicerad 2007-08-02 09:20:58

ta t-banan och hoppa på den röda linjen från muzeum sen ska ni gå av på vlatavska,tro det
är två hållplatser där emellan...
när ni kommer upp frän t-banan så kommer ni upp vid en spårvagns hållplats...det smidigaste är att fråga efter marknaden där i från,är de taskiga på att fatta så fråga bara efter mc donalds,för det ligger bakom McD typ...
hoppas ni får en härlig semester;)
kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2007-08-04 12:48:21

Men Michelle har du varit i Varberg, men hann inte träffa mig..... det gör inget ni kan väl ta en tur förbi London nån gång nu innan nästa sommar!!!
Kram Kram

Postat av: Jolin

Publicerad 2007-08-07 23:37:10

Halleluja Michellen! Trodde nästan att du gått och dött! Klart att vi ska latta och gnälla.Fast det kan ju snarare vara så kankse att E gör hemskans mycket på sitt och jag bara sölar på mitt...Men klaga kan man ju göra ändå på det mässta! ;-)
Kram gumman!

Postat av: Jolin igen

Publicerad 2007-08-07 23:38:22

Men guuud!
Du vet jag posta för snappt.
Hoppas verkligen att ni har haft det superskönt! Ätit o sovit och handlat gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela