GypsyRose

Taking the long way around

Det är fara på taket!

Publicerad 2007-07-18 10:48:27 i

Det är mycket nu. Sedan tre dagar njuter jag obehindrat av min underbara semester, men för den sakens skull ligger jag inte på latsidan. Idag ska jag till exempel spela minigolf med mamma Ilona, luncha med Nils, glassa på balkongen för att sedan avrunda dagen med ett besök på Aroy och därefter en öl på Plantan tillsammans med Sambon med stort S, samt Carlsson o Malin.
Stimmig dag, inte sant?

Men det är mycket annat som cirkulerar i skallen på mig. Det börjar närma sig, eller hur vänner? Jag blir stressad och får för mig att jag inte kan sova på nätterna. Jag dansar soldansen naken här hemma i lägenheten och dealar så gott jag kan med Gud. "Om du fixar vädret, lovar jag att A) Börja tro B) Sopsortera bättre C)Vara en bättre medmänniska." Vad Han anser om mina hedniska nakendanser har vi inte diskuterat. Än.

Semestern välkomnades av mig, Malin och Carlsson i söndags kväll, då vi ansåg oss vara förtjänta av en söndagsfylla med rödtjut och en massa goood mat som värdparet fixat. Marcus kunde inte vara med, eftersom han jobbade. (Stackarn har 2 veckor kvar till semestern...)
Och jag säger som Malin; "Vad är semestern till för, om man inte får bli lite veckoalkis?". ;)
Me agree, vännen.

Första semesterdagen var troligtvis den finaste dagen på hela sommaren, och eftersom min mamma är en glömsk, om än ack så öm moder, glömde hon sin äldsta dotter i solen när vi glassade på Odenbadet. Resultat: "Men Mikaela, så du ser ut!Bränd över hela kroppen"/Mamma
"Äh, vaddå. Röd är faktiskt också en färg, och förresten är jag inte sönderbränd. Jag är sexigt bruuun"/Mikaela, som försöker spexa upp situationen genom att citera Mamma Karin i Sune.

Har vart iväg på en väldans massa lajbans, bilder på detta kommer så fort jag orkar. Jag har ju faktiskt semester...


So long, folks...


Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2007-07-18 11:43:12

Åh bejby, det låter superhärligt! Klart man får veckoalkolisera på semestern, det är helt lagligt har jag hört. Passa på och njut i massor, jag är svart i ansiktet av avundsjuka! Det är pest och pina att gå till jobbet när solen skiner. Jag lovar att dansa soldansen så mycket jag bara kan, det kanske hjälper om man är flera? Men det ser ju faktiskt ganska ljust ut, bokstavligt talat? Allt kommer lösa sig jättebra, vi ska hjälpa dig så mycket vi bara kan. Kommer bli toooooppen =) Längtar massor, ska kolla upp tåg nu. Ses på lördag min favorittjej! Puss

Postat av: A-L

Publicerad 2007-07-18 11:45:32

Åh bejby, det låter superhärligt! Klart man får veckoalkolisera på semestern, det är helt lagligt har jag hört. Passa på och njut i massor, jag är svart i ansiktet av avundsjuka! Det är pest och pina att gå till jobbet när solen skiner. Jag lovar att dansa soldansen så mycket jag bara kan, det kanske hjälper om man är flera? Men det ser ju faktiskt ganska ljust ut, bokstavligt talat? Allt kommer lösa sig jättebra, vi ska hjälpa dig så mycket vi bara kan. Kommer bli toooooppen =) Längtar massor, ska kolla upp tåg nu. Ses på lördag min favorittjej! Puss

Postat av: A-L igen - har inget liv =)

Publicerad 2007-07-18 11:46:30

Oj...det blev två. Hur gick det till? Sorry =) Förresten, hittar inte dig på facebook, vart är dyyyyyy?

Postat av: malle

Publicerad 2007-07-22 17:55:38

det var så roligt så roligt så roligt så roligt! hoppas att du blev nöjd med dagen och mackan också! lattjo! jag hade så kul att jag avbokade måndaxklubben imorrn, örrkar inte för fem öre. puh!

Postat av: Ewe

Publicerad 2007-07-27 11:41:00

Hej gumman hur e de>?vi måste ses snart.. vi åker ju snart oxå:=)
Har något tråkigt att berätta efter jag slutat jobbet ska vi till vetrinären med fia hon ska till hund himlen.. usch.. vet inte var jag ska ta vägen snart!!Kramis

Postat av: Blogward

Publicerad 2010-10-05 08:33:43

Interesting site. Worth the visit!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela