GypsyRose

Taking the long way around

Ames födelsedagsfest!

Publicerad 2007-07-02 10:36:23 i

Ames födelsedagsfest!

      

Håhåjaja, vilken helg. Fredagskvällen gick till mys med Mia, Egon, Olle, Matilda och Gabby. Pizzamat och Bernard och Bianca-filmtitt kändes helt OK för mig, och säkert för de andra också!

Lördag stimmade jag runt med systarna i släptåg, hämtade beställda frallor och kassler, handlade, städade och blev trött. Gick senare på kvällen till Ames, som hade sin 22-årsfest på altanen dit det droppade in mycket folk. Bålen var farligt god, men jag lyckades lägga band på mig innan det blir dans på borden. När de andra gick in på Plantis, tackade jag och Mari för oss och gick hem. Stod och tjôtade lite utanför Mari´s, innan jag kom hem till en trött pojke. Klockan var över midnatt, så jag grattade och pussade Mackan på hans födelsedag.

Söndag morgon vaknade jag tidigt, och kunde sen sjunga för min löööve, innan vi ägnade hela dagen åt att fixa inför kalaset. Har aldrig varit så stressad eller slutkörd i hela mitt liv!! Jag har efter noga övervägande bestämt mig för att inte fylla 25, det är alltför stimmigt!

Jaja, vi hade iallafall tur med vädret ;) Så vi kunde ha den trädgårdsfest som var planerad. Drygt 20 pers satt i trädgården, där vi iallafall lyckats slå upp ETT partytält ;) Allt blev toppen till slut, med god hjälp av våra familjer. Massa god mat, kallskuret, honung- och limerökt lax, potatisgratänger, frallor och massa annat mums! Vi fick ett gott betyg, för nästan all mat tog slut. Marie hade gjort världens godaste tårtor som också gick åt snabbt, och däremellan sjöng vi för Marcus, drack vin ( eller bröt ihop inne på toaletten...)

När min lilla pappa hörde att det vankades öl och vin till maten, körde han på stört hem med bilen och kom sedan cyklande. ;) Tur att han först hann leverera det enorma jättepaket som Mackan fick av min familj, innehållande en stor monstergrill. ;)

Mackan fick så mycket fint, tack snälla alla ni som kom och gjorde hans 25-årsdag minnesvärd.

Alla hade trevligt, och helt plötsligt var klockan massor. Folk tackade för sig, och kvar blev jag, Mackan, systrarna, pappa, Carlsson o Malin. Efter nån timme ser vi stooor luftballong stiga upp rakt bakom vårt tak, kändes som om vi kunde ta på den, så nära kändes den! Måste ha stigit upp från flygfältet.
Och i nästa sekund ser vi nån komma gående från gatan in i vår trädgård. Ballongen tog fortfarande all vår uppmärksamhet, och när vi tog oss tid att se vem som kom, stod ingen mindre än Larssa där!

Vilken överraskning! Larsson hade kommit hem från Staterna, för ett litet besök innan han beger sig iväg igen. Det är snart ett år sedan som han stack till LA för att gå en gitarrskola, dit Harry och Rasmus nu också sökt sig.
Det var så roligt att se honom igen, och han berättade om vilka kändisar han träffat ( hm, att trampa Isabella Scorupco på foten är giltigt) och vilka coola föreläsare han har på skolan ( Slash och Dave Navarro, I rest my case där, tror jag).

Dagen slutade hur bra som helst, vi blev så glada och överraskade över att se vår homecoming boy, att vi nästan körde lite fridans. Nu ska här fikas och ungås med Larssa hela veckan, innan han åker tillbaka!

Jag slocknade så fort jag lade huvudet på kudden igår, och är rätt sliten idag kan jag meddela...


So long, folks!


Kommentarer

Postat av: elis

Publicerad 2007-07-02 14:58:08

men snôggt kort du har fått upp på mej då, haha! ser jue helt dryg ut

Postat av: Ammelis

Publicerad 2007-07-02 22:23:44

Balla bilder.. Hoppas du hade kul. haha du kan få läppstiftsbilden med tillhörande bevis om du vill. Måste sett heltokigt ut om jag struttat omkring på plantan så där. Såg väldigt trevligt och gemytligt ut på eran trädgårdsfest där.. Vi hörs om onsdag, bästaste Michelle

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela