GypsyRose

Taking the long way around

Dödens trött...

Publicerad 2007-12-17 20:34:34 i

Håhå Jaja. Har precis landat i soffan efter 11 timmars arbetsdag i H-ljunga. Tro det eller ej, men det känns inte riktigt som 11 timmar, trots att jag bara suttit ner sammanlagt ca 20 min. under hela dagen. Mina fötter gnäller dock litegrann, men de får allt tåla lite grann. Arbetsdagen har gåt snabbt och relativt smärtfritt, idag var det julklappsutdelning på Molins Garden, och även Mitjellen fick en julklapp, blev tokglad och kramade om chefen.

Vet inte riktigt vad jag ska ta itu med här hemma, jag är hungrig men inte på det som finns i vårt kylskåp. (Är man verkligen hungrig då?), ska skriva julkort, boka tvättid, fixa julklappar samt packa flyttlådor. Suck. En sak i taget.
I det här hemmet blir det då ingen jul direkt, och det skär i mitt hjärta. Jag älskar ju julen, men i år har inte känslan infunnit sig alls, av många olika anledningar.

Fick iallafall ett julkort från Harrysson och Rasmus idag, som nog inte kan räkna med nån snö till jul eftersom de inte har några planer på att komma hem från Sunny California (Som för övrigt är världens bästa album med Tori Amos) och LA. 

Well, här fick du din uppdatering AL!;)

...Det där med hemtenta...hm. En annan dag kanske? 

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2007-12-19 12:06:24

Tackar =)

Postat av: jolin

Publicerad 2007-12-23 14:49:15

Nej man är inte hungrig då. Man är sugen... på godis oftast.;-) Det finns inte i kylen men man letar väl där i första hand eftersom man vet , långt långt in i det undermedvetna, att man borde äta ngt vettigt egentligen. Jag gör så minst en gång varje dag.
Nog med svammel. nU ska pepparkakshuset och bussen iordningpyntas och sen ska det lagas massa mat!
Önskar er en lugn jul med massa go mat och frid och vackra tindrande ögonblick av bra härlig gnistrande jul!
KRAM!!!

Postat av: Remialva

Publicerad 2010-04-23 11:19:20

Great .Now i can say thank you!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela