GypsyRose

Taking the long way around

Ett sånt där ypperligt tillfälle

Publicerad 2007-08-15 13:43:30 i

Då jag egentligen borde jobba. Det regnar, jag behöver med andra ord inte vara avis på alla som är ute o badar, solar och njuter av sommarens slutkläm.

Men inte jobbar jag. Nej, för tillfället är hjärnan tom och jag måste nog ställa mig på trappen en minut eller två och få lite nytt syre till hjärnan, så jag orkar fortsätta arbeta.

Men problemet är nog att jag saknar Mackan. Min söta SamboBaby, som ringde nyss och berättade hur bra allt var på kryssningen. de hade nyss kommit till Malta. 
Jag är avundsjuk, vill inte jobba och saknar honom massor. Lägenheten är så tyst utan hans skitmusik skrällande ur högtalarna, så tyst utan hans snarkningar om nätterna. Lägenheten är så ren utan hans skitiga strumpor på golvet, utan hans låånga hårstrån på toalettgolvet. Men inte ren på ett positivt sätt. Faktiskt.

Baby, kom hem till mig nuuu! Jag längtar efter dig, efter din famn, ditt skratt och ditt sätt att ta hand om mig.


Regina Spektors "Samson" är en hemskt bra låt att lyssna på när man saknar nån.Inte.

Ikväll ska jag nog kura upp mig i soffan, planera framtiden, sätta på en kanna grönt té och kolla på Ciderhusreglerna.

So long, folks!

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2007-08-15 14:37:39

Åh, darling, det är jobbigt att sakna någon..fast när man träffas igen är det värt all väntan för det är så mysigt! Jag gillar att längta..men bara lite lagom. När kommer din karl hem? Låter ju hur herligt som helst!
Tjohho förresten, spånar på en hemresa nästa onsdag, kan folk leka då? Känns som det var jääättelängesen vi sågs...fast det var det ju nästan också =) Vill höra om lägenheten med, tell mej! Puss bejby, ta hand om dig!

Postat av: malle

Publicerad 2007-08-15 17:26:19

hoho, jobbigt sånt där =) fast bra också för det är precis som anna-lena säger, väldigt mysigt när man träffas igen.
samson är en bra låt i övrigt.
ciderhusreglerna är en bra film, jag ska köpa mig med glass och kolla på poirot hos kickpitt jag.
humm. undrar vad det var jag skulle kommentera egentligen, nåväl. får gå o duscha istället! :)

Postat av: Jolin

Publicerad 2007-08-15 21:25:32

Sätt nu på lite Liptones o ta dig en stänkare så skaru se att det känns lite lite bätttre! ;-)
Hur gick det med lägenhet för dig?
Vi kollar här i sten. Vi är lite för bekväma av oss tror jag. Sen är det ju det här med jobb. Skönt att slippa pendla.
haha nu läste jag vad jag skrev! haha. Kanske ska man låta stavfelen vara så att folk kan få sig ett litet garv iaf.
Det är bra att sakna ibland för då känner man sig inte så hemskt ensam när de kommer tillbaka.
KRam!

Postat av: Meli

Publicerad 2007-08-15 22:44:09

¨Jag blir avis, vill också sakna ngn :) Var lägenheten fin förresten? Kraam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela