GypsyRose

Taking the long way around

Marcus- min bättre hälft

Publicerad 2006-09-16 12:46:48 i

 Visst är det konstigt att vissa personer bara passar ihop? En blick på dem och man fattar att de kommer vara tillsammans under resten av deras liv. Knäppt.
Och vad som är ännu knäppare är att jag tror jag har funnit min sån där bättre hälft. Helt skogstokigt, men Marcus är nog Han med stort H.

Jaha, så slapp man iallafall leta ett helt liv efter honom. Tänk att han fanns så nära hela tiden, och att man gått om varandra.  Men om man inte gjort vissa val i livet, väldigt små sådana som kan anses oviktiga, hade vi kanske fortfarande traskat runt och tagit kärlek där vi flyktigt fick den. 

Och vi hör det varje dag, folk i vår närhet påpekar inte allt för sällan att det skimrar och lyser om oss. Att vi passar som flaskan i handen ( Japp, mkt bättre ordspråk, eller hur?). Ames, som ofta kommenterar den gången vi var i Strömstad, och Marcus trillade in på en snabbvisit. Och jag blev ÖVERLYCKLIG över att träffa honom. 
" Åh Michelle, du var så söt då. Kärleken lyste ur dina ögon," säger Ames. 

Och faktiskt, Marcus är en sån där kille som jag skulle vänt mig om efter på stan. Med sitt lååånga hår, trollskägg, coola tatueringar och...ja, allt det andra, är han mitt förstahandsval. Alltid.

Så är det. Vissa människor ska vara tillsammans, och så  är det nog för mig och Marcus. Snart har det gått tre år, och vi har så himla mycket tid framför oss! Jag längtar till vår framtid och allt vad den innebär.   


Baby, du och jag. Forever and ever!

Kommentarer

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2006-09-17 16:34:44

"Forever and ever and ever..."
Jag blir lycklig så jag pirrar när jag läser om sån kärlek. Och jag har sagt det många gånger jag med, ni är helt underbara ihop!

Kram på dej!

Postat av: Stora björn

Publicerad 2006-09-18 11:49:17

Åh min kära baby! Du är väl bara för underbar! =D

Du är så söt när du skriver så underbara saker om mig och oss! Det gör så att det pirrar i heeela mag-regionen. Du är bäst sugarpie! Love you massor!

Puss å kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela