GypsyRose

Taking the long way around

"Nej tack, jag pysslar hellre"

Publicerad 2006-10-26 12:58:57 i

Ovan nämnda mening har jag förvisso inte fått tillfälle att yppa än, men jag känner på mig att tillfället då denna kan komma väl till pass, närmar sig med stora kliv.

Jag talar naturligtvis om mitt numera mycket oglamourösa liv. Min umgängeskrets vet att jag är en människa som gärna badar i champagne, bär minkpälsar och sätter på min muskulöse poolboy när min man kör tåg.

Nja, kanske inte riktigt så, men jag var mycket för party förr. Kanske är det hösten, kanske är det 22-årskrisen som är i antågande, eller så är det helt enkelt mitt nyväckta intresse för pyssel av alla former som gör att jag numera tackar nej till tokfester med slipsarna på huvudet. Istället målar, tovar, klistrar och ordnar jag med diverse pyssel.

Men oroa er inte, kära vänner. Partytarmen har bara tagit en välbehövlig semester för att pusta ut och hämta nya krafter. Kanske behöver borden på alla tänkbara uteställen också få återhämta sig innan vi på nytt ger oss upppå dem.

Nä, nu ska jag iväg och hämta hem min nya, stora familjebil, med gott omplats för barnvagn, som annonsen meddelade mig. Lasse Berghagen ska han heta, och han ska bli min bästa vän!


Och nej, jag är inte gravid... Någonstans.

Kommentarer

Postat av: meloday.

Publicerad 2006-10-27 07:21:27

Välkommen till pysselklubben mikkan :).

Och tack för att du kom på presskonferensen i måndags. Superbra artikel. Du har verkligen koll på allt. Jag hoppas du vet hur populär du är i Fkg :). Jag får höra mycket gott om dig från alla möjliga håll :). Ta åt dig - du gör verkligen ett bra jobb. Visar intresse, ställer bra (och relevanta frågor), är påläst och skriver så att artiklarna lockar intresse.

Kram F

Postat av: meloday.

Publicerad 2006-10-27 07:24:10

Haha... jag skriver dock sämre nu märker jag.
Korr: Anra raden; Lägg till "att" efter "hoppas". Tredje raden; ta bort parantes efter "frågor" och sätt den efter "relevanta". Fjärde raden; lägg till "till" efter "lockar".

Hihi ;)

Postat av: meloday.

Publicerad 2006-10-27 07:25:44

Men vad fan. Korr på korret: Andra raden; Lägg till "d" mellan "n" och "r" i ordet "anra".

Crap!

:P

Postat av: Anna-Leeejna

Publicerad 2006-10-28 15:03:36

Hej Mys-michelle!!
Hihi, det klart att partytarmen måste få ta sig en välbehövlig semester då och då. Det klart man blir helt pysslig när det är sånt här bajsväder! Regnet ÖSER ner i Götet. Vad gör världens bästa Michelle i helgen då? Jag och Thomas var ute o käkade med Camilla o Adam igår kväll, och tog ett gäng öl...mycket mumsigt. Ikväll blir det också ut en sväng =)

Pratar med malin på msn, och vi talade om att 18-19 skulle vara en bra helg för en götettripp. Vad tror du om det? Vill ju ha hit min favoritklan!! Tror det är bäst med november, sen i december är det så mkt annat ju. Vad händer annars gummsan, mycket att göra? Hoppas allt är bra, saknar dig!

Massa kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela