GypsyRose

Taking the long way around

Jul jul, strålande jul!

Publicerad 2006-11-15 10:15:53 i

Finns det nå´t bättre än jul egentligen? Jag vet att för många innebär julen inget annat än stress, släktfighter och hål i plånboken, men jag kan ändå inte rå för det. Jag är en obotlig julromantiker. Kan inte hjälpas. Jag plockar fram skivorna med Bing Crosby och Frank Sinatra när löven ändrar färg, jag planerar pepparkaksbaket när vi går över till vintertid.
Och jag besöker Jul på Liseberg så mycket det bara hinns med.

Som nu till helgen, när arrangemanget slår upp sina portar. Jag, mamma och systerystrarna står parkerade längst fram, med ögon tindrande som små barn.
Låter nästan som tanterna på Ullared det där, men jag kan lova att det här är så mycket bättre.

Mamma bad mig slänga med en flaska vin i bagaget, när vi nu ska spendera en hel helg tillsammans i götet. En myshelg, bo på hotell och shoppa loss.
" Ja, men vaddå? Vi kommer säkert behöva det, efter att ha gått så länge på stan" var hennes argument.
Ok då kära mor, det får väl bli en flaska rö´tjut då. ;)

Ikväll bär det av till Sävsjö och Sundström med band, tillsammans med Marcus. Återkommer med rapport om detta! ( Om inte Marcus har kollapsat av alla konstiga människor som INTE lyssnar på dödsmetall och vi får spendera natten på sjukan)

Hoppalong!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-11-15 10:18:37

Julen är bäst!

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2006-11-15 13:25:30

Kan du inte ge lite av din julkänsla till mig? För mig är julen enbart ett stort ångestmoment tack vare förra året. Önskar verkligen att jag slapp tänka på det.

Ha en underbar konsert och en fantasisk helg i Götet!

Kraaam!

Postat av: Malle

Publicerad 2006-11-15 16:03:43

Haha, du är ju rolig du lella täva! Själv blir jag förbannad när dom börjar spela julmusik på jobbet redan nu. Huvvalena!

=)

Postat av: ström

Publicerad 2006-11-15 18:48:06

Jomene visst serru, polaren som tyckte att ja skulle fixa en så hon skulle få veta va som sker i mitt liv nu när hon bor i England så..
Sen vart de en ren slump att ja hittade dig så..
Kul å se va ens gamla klasspolare gör.

Ha de nice!
Kram

Postat av: Amy Breese

Publicerad 2006-12-13 15:03:07

I am learning Swedish and I am trying to find the words to Jul Jul Strålande Jul. Can you help me?
Amy Breese
Rockford, Illinois USA

Postat av: Markrebecka

Publicerad 2008-11-13 11:24:41

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela