GypsyRose

Taking the long way around

Hurra, jag har fått ett fadderbarn!

Publicerad 2006-11-22 11:47:12 i

"Hurra vad du är bra!
Inom några dagar får du ett välkomstbrev som bekräftelse på din anmälan.
Med denna bekräftelse bifogar vi en autogiroanmälan samt inbetalningskort för de första månaderna som fadder.

Inom några veckor får du sedan ett foto och en levnadsbeskrivning av ditt fadderbarn från vår fadderskapsavdelning i Wien, där all information om SOS Barnbybarnen finns.

Tack för ditt stöd! "




Hurra! Jag har äntligen tagit mig i kragen och gjort det jag funderat på så länge. Jag har skaffat mig ett fadderbarn. Vem denna lilla människa är eller var han/hon bor, vet jag inte än, men det känns med ens väldigt varmt i hjärtat.
De få hundralappar det kostar mig i månaden slänger jag ändå bort på värdsliga ting. En ny tröja, biobesök eller lunch ute.


Hurra! Idag har jag lyckats göra världen till en lite bättre plats. För någon annan, men också för mig själv.

Kommentarer

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2006-11-22 12:01:01

Du är en guldklimp du vännen.
Vill ni komma på kalas på fredag vid fem-tiden?
Olle fyller år.

Postat av: A-L

Publicerad 2006-11-22 15:37:23

Hopp och hej! Vet inte riktigt hur det blir, Malin flyttar ju nu i helgen. Och jag har besök av familj och Thomas hela helgen som det ser ut nu. Men vill ju så gärna att ni ska komma hit. Tyvärr jobbar jag varje helg nu innan jul verkar det som, massor att göra på hotellet. Uscha, vet inte hur vi ska göra? Annars får vi ta det över dan bara eller så, ni kanske ändå ska hit o handla julklappar?

Kram kram

Postat av: A-L - väntar på klanen!

Publicerad 2006-11-23 15:22:05

Hellu! Klart det är bestämt, blev bara lite överraskad när malin ringde igår och sa att nu kommer vi =) men det ska bli tokskoj! Dock kommer det bli något trångt i lägenheten, eftersom Karins bror är här i helgen också. Så luftmadrass är rekommendera att ta med. Ska höra med Thomas om han kan ta med vår, då räcker det att ni har med en. Så det ska nog lösa sig! Jag o Karin försöker strukturera upp lördagens bravader, kan vara skönt att ha lite planerat. Planen är iallafall att käka på kvällen och sen gå vidare, några förslag? Vi blir ju ett gäng, Adam och Camilla ska också med o käka. Längtar, längtar! Vi hörs och syns!!! Massa kramar

Postat av: Malleballeballeballeballeeeee!

Publicerad 2006-11-23 15:47:34

Jaaa, GÖTET OHOHOH, GÖTET OHOHOH, GÖTET OHOHOH!

Postat av: meloday.

Publicerad 2006-11-27 22:04:15

Nämen uschiannamej... Vad tråkigt med Anna-Karin. Läste faktiskt artikeln jag skrev häromdagen då jag använde den som arbetsprov till ett jobb. Självklart var det okej att använda bilden - jag känner mig smickrad...

Kramen damen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela