GypsyRose

Taking the long way around

Blommigt värre.

Publicerad 2006-05-25 17:02:53 i

Idag är plantornas dag i den Invarsdotterska/ Lillerskogska lyan. Igår var jag, mamma och Malin i Skara och gick loss på blomsortimentet med våra fyllda konton.  Japp, summan blev hög och sambon blev nervös när jag ringde och krävde halva summan av honom.

Så idag har jag planterat för glatta livet, uatn vidare kunskaper om vad som blommar när, hur de ser ut, heter eller funkar med andra växter. En salig blandning, men ack så vacker påstår jag.
Min blomvärld får se ut precis hur som helst. Färger, former och krukor trängs nu på vår lilla balkong och jag hoppas att mina små liv därute klarar första natten.
Men ödets ironi slog som vanligt till fort efter planteringen av dessa små ömtåliga växter: en hagelskur av sällan skådat slag slog sönder vissa av blombladen och jag våndades. Vad har jag gett mig in på?
Jag som inte ens kunnat hålla liv i en kaktus förr?

Vart beställer man sina gröna fingrar? Små tips och trix tar jag tacksamt emot, kära läsare. Lämna en kommentar om ni vet nåt som inte jag vet ( Jo, det finns nog en hel del för mig att lära)

Någon bakis idag men inget som hindrar mig i mina livsåtaganden. Ett par öl med göda vänner, en dans med Billy, en reunion med DP, en kram med Madde. Trots att värmen lyser med sin frånvaro, kryper gamla vänner ur sina skal när sommaren nalkas.
Kort sagt, sommar är en bra orsak att träffas mer.

Sprang på ett X i Skara igår. Det var trevligare än jag trott. Faktiskt. Det är skönt att höra att han är på fötter igen, bor med tjejen och har nyss fått ett jobb. All lycka önskar jag dig, vännen!

Ikväll spenderar jag tiden på bion i Skövde, tuggandes på popcorn och intensivt tar in alla intryck av Da vincikoden. Är det en teknisk möjlighet att filmen är lika bra som boken? ( Som för övrigt kommer bli min karta över Paris när jag åker dit i sommar)

Snart finns en hemsida att besöka för senaste nytt om Ingvarsdotter/Lillerskog. Bilder från senaste festen och diverse smått o gott. Så kom ihåg www.studio29.se

Tjipp och hej, go vänner!

Kommentarer

Postat av: kapräla

Publicerad 2006-05-25 22:50:50

yo sis! snygg bild du fått på dig och the green växt, vad det nu kan vara för någonting. jag får banne mig skaffa en egen blogg snart, börjar känna mig som om jag inte hänger med i utvecklingen längre. man måste ju modernanisera sig lite, så att säga. tjipp och hej!

Postat av: Stefanvanja

Publicerad 2010-03-19 11:51:45

Great site! Lots of useful information!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela