GypsyRose

Taking the long way around

Och han är så rar...

Publicerad 2006-06-18 01:35:14 i

Och han är så rar...


Min idealbild av den perfekte mannen. En skön blandning av Wreesvijk och Mick Jagger, typ.
Hans sätt att lira aukustisk gura, och hans texter sedan. Som gör mig varm, levande och blixtförbannad.
Jag vrålar med i texterna om Robinsondeltagarna som röstar ut sin programledare, den skjutna björnen och om Sabina som " går så att det gungar i behagen".
Tack för att du struntade i fabriksjobben, tack för att du sket i den magra kommunlönen och skrev låtarna som världen mer eller mindre behöver.
Som förför, förorenar, förhäxar och förblindar mitt sinne.
Tack!

Och nej, jag är inte det minsta berusad inatt.


Mina tankar går ikväll till min lilla syster. Som hela tiden gör mig varm, glad och stolt. Jag ser mig själv i dina ögon, vännen. För du är som jag, för ett antal år, tankar och handlingar sedan. Du går samma väg, men frågan är om du kommer att göra samma val?
Med ditt ruffsiga hår och arga uppsyn gör du mig stolt att vara din storasyster. Och du påminner oss hela tiden om att du håller på att bli stor, kanske inte så snabbt som du vill, men kanske inte så långsamt som jag önskar heller.
Jag vet att du längtar efter vissa saker, och av sådan längtan gör man stjärnor. Men om du, som jag sagt, fortsätter som du gjort hittills, kommer det att gå bra för dig.
Låt mig alltid vara nära och se vad du upptäcker i livet, det är en spännande resa jag får följa, om jag får.
Jag vill gärna vara som Baloo och "lära dig allt jag kan", men kanske är det jag som behöver lära mig att allt inte behöver gå till som jag lärde mig det. 

                     Men jag tror ändå att du behöver mig, precis som jag behöver dig.
                                       En syster är ett oerhört stöd. Oavsett ålder.


Och du, vårt lilla troll. Vår allra lilla minsting. Livet är inte alltid så lätt för en liten människa heller, men du verkar klara dig galant, och vi ser allihopa stolt på medan även du växer upp och utvecklar en alldeles underbar, egen personlighet.

Tjejer, älskade vänner! Ändra er aldrig, förbli dem ni var. Ni är födda som orginal, låt mig inte få se er som kopior, sådana har vi ändå alldeles för många av.




Sommar´n är över oss, och jag har semester. Har med andra ord all tid i världen att se på när blommorna på min balkong växer.
Snart ska jag och ovan nämnda syster se Sundstrröm vara förband åt Laleh i Husqvarna.

Över och ut i sommarnatten ( Blommorna behöver en sista dusch innan läggdags)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela