GypsyRose

Taking the long way around

Mycket som ska hinnas med till jul...

Publicerad 2006-12-04 11:05:27 i

Stian ska skuras och locket ska läggas på brunn´.
Äh, skämt åsido.

I fredags hade jag en sådan där riktig mysfredag, hämtade upp lilltrollet och beställde sedan mumsig kebabpizza som vi åt framför  julkalendern på SVT ( verkar bli en ny favorit, tror vi båda) och sedan såg vi Markus ta hem Idoltiteln!
Mellan varven städade jag ur fönstrena, satte fram adventsljusstakarna, planterade om mina nyinköpta hyacinter och med gemensamma krafter lyckades jag och Matilda få till några apelsiner med nejlikor istoppade runt om, som nu står på TV:n i en skål och luktar underbart.

Kvällen avrundades med en julfilm då mellansystern kommit inramlande från Anna Ternheims konsert i Skövde, med stjärneögon och rosiga kinder.

Även lokföraren trillade in framåt elvatiden, och fick sig lite pizza han också, innan vi alla slocknade som små barn i mjuka sängar. =)


I söndags fyllde trollungen 10 bast, och helt plötsligt är det hår och makeup som gäller ( i viss mängd, naturligtvis), och hon använder sig av uttryck som "har du sett musikvideon eller?" och "känn dig knäckt" o tid och otid.
Vad hände med hennes tandlösa mun som försökte bilda ord som "mamma" eller "Mikaela"?
Uschiannamej, ja tiden går för fort.

För att åtekoppla till var jag började; idag ska jag baka lussekatter och överraska Marcus!

God jul!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-12-04 17:35:08

Hihi, "känn dig knäckt" =) så det är det nya nu? Ja jösses, man hänger verkligen inte med. Dröjer väl inte länge förrän Emil börjar ta hem tjejer (och då inte för att leka med..) och hamnar i målbrottet..usch. Dom ska ju alltid vara små ju! Haha, låter som en tant! =)

Lussekatter låter smaskens! Har blivt helt jultokig och springer runt och nynnar på julsånger hela dagarna..jättemysigt! Vi ses hos Malin ikväll, ska bli skoj att se hur det ser ut. Ses snart! Pöss

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2006-12-04 17:35:30

Oj, glömde skriva mitt namn...

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2006-12-05 00:43:30

tänk om jag hade bara tio procent av den julkänslan som du går och bär på... jag har rasat rejält jag..
Vi kan väl höras och ta en liten promenix eller nåt snart?
Kram vännen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela