GypsyRose

Taking the long way around

Valet tar kål på en stackars lokalredaktör

Publicerad 2006-08-31 11:44:51 i

Jajjamän! Om drygt två veckor går Sverige till val. Tacka gudarna för det. Som lokalredaktör är jag nu uppriktigt trött på allt vad lokal, politisk bevakning heter. Även om jag inte kommer i närheten av andra medier, som bevakar mycket mer än jag.
De lokala partierna drar i mig, och jag gör mitt bästa för att vara opartisk i mina texter. Det märks att det är val...
Och inte blir jag mycket klokare av de manifest och handlingsprogram jag får nertryckta i händerna och ska skriva om. Alla partier har sina sidor, och jag börjar väl så smått närma mig ett beslut.
För mig är det viktigt att rösa, visa att man är med, bryr sig och kan påverka. Även om jag inte kan diskutera mina privata åsikter och bekänna färg, ser jag fram emot valet med spänning.

Kommentarer

Postat av: Mia-Terese

Publicerad 2006-08-31 12:24:00

Åh vad det är skönt att slippa vara opartisk! Hihi. Jäklar vad jag ska rösta. Röstsedlarna med ikryssade namnförslag ligger i tryggt förvar i röstsedeln. Ser fram emot att göra min röst hörd.

Postat av: Malle

Publicerad 2006-08-31 16:14:15

Ojoj, Michelle! Angående duvmatningen. I förra utskicket från medborgarskolan såg jag kursen "Konsten att fota med ögat" Där man lärde sig att knäppa av en bild genom att blinka med ena ögat, sen var det hur man sparade bilder också. Typ tryckte på näsan eller nåt. Kostade 500 spänn för 6 gånger tror jag, vi kanske skulle passat på? ;)

Postat av: Lavransrebekka

Publicerad 2009-03-06 08:08:11

Great site!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela