GypsyRose

Taking the long way around

melbourne fashion week

Publicerad 2012-03-11 03:28:06 i



Jag fullkomligt älskar mitt liv. Igår slog jag på stort och tjackade biljetter till mig och Lillan för att senare på kvällen svida om till riktiga galasessor, sedan drog vi ned till Docklands och Central Pier, varifrån Melbournes skyskrapor glittrade i vattnet. Dags för Melbourne Fashion Week och Dita vin Teese vintage lingerie collection runway show. Vi minglade med extremt coola människor, stod och häpnades över arrangemanget, alla pressfotografer, ubercoolt klädda människor och alla front row goodiebags. Showen var otroligt bra, och efteråt gick vi till en restaurang vid vattnet och drack bubbel i lördagsnatten.

Om vi åkte hem sen? haha! Givetvis inte. Efter detta spektakel drog vi på ukuleledisco och sedan vidare till Club Spiegel där halvnakna trapetskonstnärer fick underhålla oss.
Men mer om det en annan gång...

Jag har alltid varit ett fan av Dita von Teese, men än mer nu. Hennes nya underklädeskollektion är skapad för riktiga kvinnor, det är höga trosor, ordentliga kupor som skapar stöd och som fortfarande är gudolmligt vackra och sensuella. Hennes modeller gick från riktigt smala upp till de bystigaste damer med höfter och lår jag sett. Fantastiskt! Heja kvinnligheten! Heja rolemodels som Dita som slår ett slag för det!

Heja att vara mitt i smeten, Ingvarsdotter. Där det händer.

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2012-03-11 08:06:11



Det är så frigörande att se verkliga former på modellera. Sådana som vi ser varje dag och lever med.

Jag blir också helt till mig när jag ser det men det är ju riktigt tragiskt! Att vi är så vana vid att alla modeller är size 0 så vi får Waowkänslor av att se former i media. Hallå liksom!?

Ukeleledisco? Men gud så kul! I mitt huvud ser det ju helt bonkers ut. X)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela