GypsyRose

Taking the long way around

första natten avklarad

Publicerad 2011-11-21 03:17:40 i

Hej på er! Det är måndag tidig eftermiddag, jag är ledig och skruttar runt i vårt nya vrålåk till hus med Lillan, som glider runt friviliigt arbetslös. Livet är gött och jag känner att det går åt rätt håll. Har skypat med Karin, fått lite koll på vad som händer hemma i Whistler, och det gör mig lugn.
Igår vaknade vi upp lite halvbakis, natten innan hade vi lirat runt på en Drum n Bass Battle i CBD, och sen sov vi sista natten på Home at the Mansion, hostelet där vi bott sen vi kom till Melbourne.
Vi packade in allt i en Maxi Taxi och destinationen blev Blyth Street där det möttes upp med landlord som gjorde stora ögon när han såg vårt pick och pack. Inte en lätt packning, kan jag meddela.
Efter att ha lämpat av allt, tog vi en tram till IKEA. Åh. IKEA. Som att komma hem. Köttbullar, delicatoboll och pärondryck. Ljusstakar, vasar, täcken och kuddar. Åh.
Sen hem, packa upp allt, ÄNTLIGEN få hänga upp sina kläder på galgar och slänga in ryggan under sängen, tända pepparkakeljuset från IKEA, göra sig en kopp te och krypa ner i en nybäddad säng och kolla på Patrik 1,5. Åh. Att äntligen kunna göra sig ett hem. Igen. Som så många gånger förr.
Ska återigen försöka ladda upp lite bilder. Det verkar gå sådär. Måste vara blogg.se som krånglar.
Men hej! Vi är på plats i vårt nya hem! Alla mår bra! ( Så nu vet du det Jolene, och tack för det fina textet, jag har inga pengar att svara för. Men Internet, det har jag! Tjo!)
Första frukosten på sängen tillsammans med Lillan. Med teknik som fungerar.

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2011-11-21 21:20:20

Åh vad härligt med bilder bilder bilder äntligen!!! X) Himla käckt hus det är ni har anförskaffat er du! Se till att ni bor kvar där nu tills vi kommer och hälsar på! =)My type of house. Kanhända stannar jag kvar. Sunkrunksoffan behöver lite glamm och färg menar jag. ;P

Åh mina fina Mika. Jag ser fram mot muggarna te och alla berättelser om hur allt har gått till och hur allt är. PUSS!!! Ge en ordentlig kram te systra di med. Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela