GypsyRose

Taking the long way around

inte ett skoj. men helt otroligt.

Publicerad 2011-05-26 19:33:25 i

Vår kära vän Helen är manager för den bästa secondhandbutiken i Whis (den enda?), och igår hände det otroliga. När Helen kom hem igår fick jag höra historien.

"Så. Idag fick vi in en killes aska i en donation. Tillsammans med annan bråte. Så nu har jag en död kille på mitt kontor. VAd gör jag?", sa Helen.

Alltså, det är ju inte klokt. Nån har alltså donerat en död kille tillsammans med ett par brallor, ett par skor och...ja. Är det ett misstag? Är det ett practical joke? VAD HANDLAR DET OM?!
Vi är alla mycket förbryllade, och hoppas Mike snart ska få komma tillrätta och få ett värdigt slut. En annons är insatt i tidningen, och nappar ingen, har Helen beslutat att grabben ska få spridas över Whister mountain.

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2011-05-27 00:25:49

Men WHAT!? Vem lämnar in aska till en second hand?? Det var sannerligen det underligfaste jag hört på år o dar!

Postat av: Mia

Publicerad 2011-05-27 12:10:02

Herrejisses! Vad sjukt! Hoppas verkligen det är ett misstag eller ett urballat skämt.

Borde det inte vara polisen man ska kontakta när sånt där händer? Är väl inte samma regler om vigd jord i Canada kanske men de har väl nån slags lag om griftefrid?

Sanslöst underligt och samtidigt rätt humoristiskt om man tillåter sig att vara morbid, och det gör jag. Haha.

Postat av: ALC

Publicerad 2011-05-27 21:44:48

Haha, det får mig att tänka på när vi var på dödsbos-auktion för någon gammal moster till mamma. Så skulle de auktionera ut en gammal fin ask, och när utroparen öppnade den låg tantens gamla löständer där :-D Men läskigare med aska, och lite ledsamt att inga anhöriga tagit hand om den. Massa kärlek!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela