GypsyRose

Taking the long way around

kanada vs resten av världen

Publicerad 2011-03-03 20:22:10 i

Det drog just till i mig. Den gamla välbekanta känslan av att vilja dra. Se mer. Upptäcka mer. Träffa fler underbara människor som påverkar mig och som leder mig i olika riktningar. Hit the road och se var jag hamnar. Upptäcka tomma stränder, njuta av lokalmusik, slänga mig utför. Stanna ett par dagar och sen dra. Köra campervans barfota, skratta åt roliga skyltar. Vara fri. Vara oberoende.
Jag trivs i Kanada. Men det finns ju så mycket mer att jag blir knäpp.
Det slog mig igår att det är snart ett år sedan jag byggde cykeltaxis med R i Sydney. Ett år. Vår kontakt är sporadisk, men den finns iallafall. Det svindlar. Ingen har påverkat mig som honom, inte före och inte efter. So far. Han flyttar till Japan inom kort med Flickvännen som håller på att få ordning på honom. Men först hoppas jag att han tar sig till att återgälda tjänsten han är skyldig mig, genom att ta hand om Jomps som flyger ner på egen hand om några dagar. Duktiga Jomps!
Men jag har ett vackert liv, precis som jag vill ha det. Jag får fortsätta resa med min underbara Strumpan, och med oss har vi 2 så fina tjejer att det gör ont att tänka på den dagen vi inte ska vara Familj längre.
Jag vrålar med i Sheryl Crows underbara "If it makes you happy" nu. För hon har så jäkla rätt.
If it makes you happy/ It cant be that bad
If it makes you happy/ Then why the hell are you so sad?
Sug på den karamellen, kära läsare. Vilka ni nu är. (Hej pappa, hej mamma!)
X

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2011-03-04 03:03:25

Hej Michelle!! :)



Flickvännen, hur feels det? Fast nu har du ju en sån töppenkarl så who needs det förflutna liksom :)

Om du vill röra på dig mer kan du ju ta en tripp neråt staterna typ 11 juli-1 augusti, för då är jag där ;)



PYSS!

Postat av: A-L

Publicerad 2011-03-04 10:42:03

Hej Michelle :-D Åh, jag tror vi är måååånga som följer dig, är glada för dina äventyr och vill krama om när det blåser runt dig. Jag saknar dig och lill-Karin så mycket, men saknade lindras när jag vet att ni har det bra. Men följ ditt hjärta min fina, och låt inte hjärnan styra för mycket. Den kan bli övermodig då ;-) Jag och Karin ska äta födelsedagstårta över Skype snart, då måste du vara med. Tusen pussar och kärlek!

Postat av: Malle

Publicerad 2011-03-09 21:23:22

Underbaraste Mitjellen! Det är ju precis så det är! :D Och hur man än väljer i livet så kan det ju inte gå mer än åt skogen, och det är ju inte så blodigt det heller för allt löser sig alltid, eller iallafall det mesta! Hehe. Jag tror absolut att man ska göra det som känns rätt, all the way. och du ska bara veta vad det är för tokigheter som känns rätt just nu, haha, galet underbart!! Du är fantastisk min fina vän, sjuk, arbetslös och kärlekskrank, saknar dig tusen gånger om!!! LÖÖÖVE!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela