GypsyRose

Taking the long way around

Världens i särklass bästa tisdag

Publicerad 2011-02-08 20:49:47 i

Vaknar av små lätta fjärilspussar i nacken, fingrar som stryker mina armar. Grabben jag dejtar vill putta igång den här tisdagen, han ska som vanligt upp på berget och hela hans kropp verkar skrika efter den höga luften, mer pow och thrillsen. Skäggstubben kliar mig på ryggen, och jag silar lite gryningsljus mellan fingrarna medan vi vaknar, långsamt. Det känns ner i tårna att det här blir en av de bättre dagarna.
Tillsammans går vi in till Village, pussas hejdå och jag hoppar på bussen till Creekside. Vilken fin grabb jag har träffat! Solen går upp över de höga bergstopparna och GUD vad Whistler är vackert denna kalla, klara morgon!
På bussen textar jag Strumpan, som svarar att hon längtar efter mig och att jag ska skynda mig hem, det vankas pannkaksfrukost!
Midnight Youth kickar igång All On Our Own i Ipoden, och jag sitter och fånler för mig själv på bussen.
Backen upp till vårt hus går som en dans när Cardigans sjunger sin gamla slagdänga Rise n Shine. Ja, jag dansar faktiskt upp för backen!
När jag öppnar dörren hemma står en betydligt friskare Strumps i sin fina kjol i vårt kök.
"Jag har bestämt att det är vår!" säger denna lilla, och vips blir även jag socklös. Strumps gör American Pancakes, och sen har vi picnic på köksgolvet medan Miss Li sjunger för oss.
Jag ligger raklång på golvet och känner hur min food baby tar upp hela magen, medan jag läser om Cornelis i boken min syster skickade i julklapp.
Sen! Sen blir hela golvet ett hav, och vi måste hoppa upp i soffan som blivit båt, och vi seglar hela vägen till Vildingarnas land, havet är fullt av hajar. Leka med Strumps är det bästa!
Idag är även dagen vi köper biljetter till nya stjärnskottet aussie Ash Grunwald (svinigt bra Newton Faulkner look alike, kolla upp!!), som hör och häpna kommer till en av de lokala klubbarna på fredag, och Maria ska köpa bil.
Ni hör ju själva vilken dag!
Nu blir det kaffe och mer lek med Strumps.
Jobba? Skulle inte tro det! ;)

X

Kommentarer

Postat av: Jolinen

Publicerad 2011-02-08 23:39:10

Vilken myspyskansla som bredde ut sig i min kropp nu. Tack foratt du delade med dig av denna skona dag hjartat! Puss!

Postat av: A-L

Publicerad 2011-02-10 20:30:40

Åhh, det var så fint att jag blev alldeles tårögd imorse, och var tvungen att trippa in till sovande kärlek och pussa lite extra. Man ska inte glömma vad man har, även om det är en grå, tris och snöig jobbtorsdag i februari. Tack Michelle för att du påminner ibland. PUSS!

Postat av: Imger Fredriksson

Publicerad 2011-02-16 21:17:22

Hej! Grattis på födelsedagen. Du har det bra i Whistle förstår jag och det är ju kul!! Här är livet som vanligt härliga barnbarn (som fyllde 3 o 5 år i lördags och söndags)mysig man, fint skidväder och mycket annat bra Hoppas det är en trevlig kille du har träffat!!

Kram Inger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela