GypsyRose

Taking the long way around

indian potluck i aussie mansion

Publicerad 2011-02-02 08:43:24 i

Gah! Jag har ätit tills jag trillat omkull i en liten hög. Idag hade vi nämligen återigen Världens Bästa Pot Luck, alltså knytkalas. Det har blivit en skön tradition och vanligtvis är vi i runda slängar cirkus 15 pers som träffas. Alla går liksom all in på de här matkvällarna, och idag stod curry, butterchicken, kycklingspett och yoghurtsås på menyn. De hemmagjorda vitlöksnaanen stod swedish cottage (alltså vi) för.

Det är så skönt att krypa ihop i soffan hos Kate x 2 och Phil, folk ligger liksom i högar efter maten och bara njuter. Det känns ungefär som jul mest hela tiden.

Har skrattat tills jag gråtit åt Kates historier om sin fyllekaja till pojkvän Phil (det är han rödtotten som ni säkert sett på flera bilder här på bloggen), och hans bravader hemma i OZ.
Tex hur det är att bli ifrånsprungen från en kalas BF, och bli lite förvånad när polisen dagen efter ringer på dörren och ber om bilnycklarna, utan att kunna hålla sig för skratt. Den natten lyckades vår käre Phil av någon anledning låsa in sig själv i bagageutrymmet på sin pappas limo. En hel natt fick han spendera där, och på morgonkvisten fick en stackars förbipasserande granne ringa polis, brandkår och ambulans.
Haha!

Imorrn blev jag lite ofrivilligt ledig, eftersom det inte händer mycket på RembrandtBygget. Men vad göra? Istället för att oroa mig, ska jag istället sova ut, hålla min lilla sjukStrumpa sällskap och söka jobb.
Dessutom lutar det nog åt date nr 2 imorrn kväll, alt tors...Ååh, det längtar vi till!

Puss o godnatt! (Säger jag till tjejerna)
Godnatt min skatt! (ropar de sedan i kör, precis som jag lärt dem)

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2011-02-02 23:08:17

Jag forstar att det kryper en aning i dig nu nar det tryter om jobben. Men du vet ju att det loser sig. Sa freaka inte ur.

All min karlek till dig min Mika. Min Mika dar jag ar hemma.

Postat av: Elvis

Publicerad 2011-02-03 22:07:14

Hej min fina vän! Hittade din blogg igen under en tid av slösurf=) Vad härligt du verkar ha det! Ville bara säga att du numera pryder våran resetoalettvägg (tillsammans med andra vänner) under vårat besök på hardrock café i phuket, smickrande va? Härlig bild är det iaf!! Jag saknar Michelle, du kommer väl till mig i sommar (ljug om du inte kommer). Puss till dig och hoppas dejten gick bra=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela