GypsyRose

Taking the long way around

kompis, det går bra nu.Nej, det gör det inte.

Publicerad 2010-08-09 10:58:23 i

Nej, det här blir ett oflytets inlägg. Jo, för att jag känner för det, och för att allt inte riktigt går som jag vill.
Men vet ni, snart tränger solen fram genom de där rackarns molnen, så blir det bättre.
(För övrigt får jag anstränga mig för att använda å,ä och ö. Det ligger fortfarande inte för mig. Knäppt.)

Jag börjar tröttna på STHLM. Det är definitivt dags att göra slut. Kan ha nåt med att göra med de extremt stora hålen i mitt septemberschema och avsaknaden av fina vänner runtomkring mig vilket har gjort mig till en filmtittande slapptask. Ja, jag vet. Jag skäms nästan, men jag försöker i högsta grad få tiden att gå så det kan bli dags för nya äventyr. Det kryper i mig, och nu har jag sightseeingat STHLM tills jag snart kräks. Det är verkligen en jättevacker stad att bo i, men jag vill ha meeer!
Så inom en väldigt snart framtid kan det mycket väl hända att jag försvinner ett par veckor för att råna en bank eller liknande med min vapendragare Strump, som på tisdag flyttar hem till SWE från UK igen. Lyckan är obeskrivlig.
Men måste måste tjäna cash om det ska bli nån flytt till Canada i oktober.

Äh, strunt i bekymmer nu! Sånt är bara tråkigt! Och jag gillar inte att ha tråkigt! Om det är nåt jag lärt mig, är det väl ändå att DET LÖSER SIG. Så!

I lördags gav jag mig ut till Vintervikens trädgård för en trädgårdsdag med Steffe och allt möjligt kul. Det ösregnade så sjukt mycket att det dock inte blev mycket med det. Med min systers pojkväns syster Frida begav jag mig då till mysigt cafe på Söder, där vi satt och pratade i mun på varandra, skrattade som galningar och delade erfarenheter tills ljuset tändes abrupt, musiken tvärstannade och personalen i princip var före oss ut genom dörren.

En vandring genom gamla stan till T-banan medan blixtarna studsade som fyrverkerier mellan väggarna på de gamla byggnaderna, och sedan hem för Ingvarsdotter.
Igår hängde vi igen. Söndagsmiddag, jordgubbsglass och praaata praaaata praaaata. Me like Frida, hon är en rolig dama, hon!

Ah, nu tröttnade jag igen. Bäst att avsluta.
Tack för ert support, det kanske till och med får mig att orka fortsätta.


Jag gör det för er.

X

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2010-08-09 13:02:39

Mycket trefligt med lite uppdatering! :) Klart att allt löser sig, det vet vi och det är ingen mening att gräva ner sig i trubbel som KAN uppstå i framtiden när vi inte ens är där än, KÖR PÅ BARA Ingvarsdotterskan! :) KRAMPUSS!

Postat av: Mari

Publicerad 2010-08-09 17:50:03

Finally! Nu slutar du inte skriva här din lilla kråka, jag är ju fan snart den enda i hela världen som inte har fejjan att hålla mig uppdaterad på. Så ja tack mer inlägg. Nu ska jag spana mer hotell/hostel och träna på amerikanska fraser. HÅNGEL

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela