GypsyRose

Taking the long way around

Strumpan och karlsson

Publicerad 2009-09-09 11:10:46 i

...Ar bra tjejer, det. Vi kanske inte alltid tycker lika, men det brukar ordna sig ratt bra i slutandan anda.
Med tanke pa allt som cirkulerat kring Ingvarsdotter det sista, har vi haft det lite kampigt.

Igar, nar jag inte lett pa ett par dagar, slapade Strumpan med mig ut pa en kaffe. Vi gick i tystnad ner till cafeet pa Piazzan, och satt sedan i tystnad och drack vart kaffe. Tills Strumpan efter ett djupt andetag brot allt.

"Vill du prata om det?"

Enkla ord, som brot fordamningen. Ibland ar det bra med solbrillor, Im telling you.
Och jag svarade arligt att jag inte visste vad jag skulle saga mer om det.
Men dar i solen hittade vi en kommunikationsform, utan harda ord eller bitterhet. Finaste la Familia, vad skulle jag gora utan er? Battre vakthundar an de dar brudarna finns inte, kan jag meddela.

Och det tog verkligen att hora Strumpan beratta hur hon upplevt mig den senaste tiden. Hur hon aldrig sett mig sadan forut, och hur hon och Karlsson kant for min skull. Ingvarsdotter som ett kolli ar uppenbarligen ingen vacker syn.
Det ar inte latt att hjalpa en van samla ihop sig sjalv, det borde jag veta.

Men varst kande jag mig nog Strumpan med nagot ostabil rost meddelade att "jag inte ens sett att hon klippt sig". Nar hon var sa himla fin i haret och allt.
Idiot-Ingvarsdotter till att leva i en bubbla.

Vi vande tystnaden till nagot positivt. Sen gick vi och tog en bars och blev lite eftermiddagsfulla. Galant jobbat.

Dags att vakna upp och leva lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela