GypsyRose

Taking the long way around

"För jag har tagit studenten..."

Publicerad 2007-09-01 14:19:37 i

Neeej, det stämmer ju inte överhuvudtaget. Iofs har jag ju tagit studenten, men det var ju som bekant ett tag sen. Men student har jag blivit, i vuxenvärldens mätt mått. I fredags pekade jag fakkjo litegrann i smyg till STP och speciellt till ett liten hus som ligger på vägen ut från samhället, och i måndags tog jag Lasse Berghagen till Lidköping och stadsträdgården. Gabriella o Hanna skrattar så mycket åt mig när jag säger peka fakkjo, men ursäkta mig, vad heter det då??;)

Det var en lite blyg skara människor som möttes utanför skolan i måndags. Skönt att ingen kände nån, tyckte jag. Start på lika villkor, liksom.

En mjukstart var välbehövligt, och efter ett par dagars fika, bussresor och välkomnade startade föreläsningarna i onsdags. Och jag säger bara; vilken grym skillnad från grundskolan och gymnasiet. Jag känner mig verkligen supermotiverad, och har hittills lärt mig MASSOR. Tror jag. ;)
Har världens bästa lärare som verkligen får oss att fatta, och allt känns hittills toppen!

Det blir tidiga mornar och långa dagar innan jag är hemma i FKP igen, men det känns rätt värt det faktiskt.
Det verkar överlag vara ett skönt gäng jag har hamnat i, på tisdag ska vi ut o "äta en bit mat och dricka ett glas viiin". Tur att vi är lediga (hemstudier såklart) både måndag, onsdag och fredag nästa vecka. Göööött....;)

Ska vi köpa den där lägenheten?Hm ja, så får det nog bli..
Ska för övrigt försöka bli bättre på att blogga, men jag har numera mycket mindre tid till detta än jag hade tidigare.

Håll till godo, vänner!
Fridens!

Kommentarer

Postat av: märit

Publicerad 2007-09-02 17:20:03

Åh sweeet! Det är skojsigt att börja skolan igen, det tycker jag med och jag märker oxå en stor skillnad från grundskola/gymnasiet, jag är lika supermotiverad. Jag hrm... tycker faktiskt att läxorna är kul. Denna helg har spenderat åt att jobba fredag, jobba lördag och käka goood mat på matfestivalen sedan rundades kvällen av med lite mys i biomörkret till filmen Shrek den tredje. Nu är jag hos mina päron och surfar lite, ska jag hem och göra mina läxor =) Ha det så gött på dina lediga dagar i veckan! Pösss

Postat av: Meli

Publicerad 2007-09-03 14:52:04

Åh, så skönt att du trivs bra! Hihi, det ÄR stor skillnad från gymnasiet och grundskolan, särskillt som varenda kurs man läser är helt själv-vald! :)
Snart ere kräftskiva hemma hos sötaste Michellen! Jag är rätt dålig på kräftor, kanske tar med en påse räkor, fniss :P
Ha det gott så länge iaf! Syns på lördag senast!

Postat av: Mamman Marie

Publicerad 2007-09-11 23:25:38

Hej!
Så kul att du trivs med pluggandet so far=)
Vart var det utbildningen var nu igen?
nu är det lite mer bilder inne på bilddagboken=)
kram

Postat av: M.Dyvnäs

Publicerad 2007-09-30 20:46:02

Hej!
Skepparkransen är long gone;P
Blivit en liten tuff lite kílle ist för en liten farbror med skeppar krans haha
Ja det blev endel lyckade bilder,varute med min nya leksak och fotade för fulla muggar=)
kram

Postat av: Meli

Publicerad 2007-10-05 19:25:36

hejje! hoppas det går bra för dig i plugget! ses vi hos ammeliten nästa lördag måntro? uppdatering efterlyses ;) Kraam!

Postat av: Idarvilje

Publicerad 2009-03-19 18:54:49

Very nice site!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela