GypsyRose

Taking the long way around

Laddar infor Vass 2007

Publicerad 2007-02-04 10:22:06 i

Har i Pattaya ar livet oerhort latt att leva, vilket passar samboparet Ingvarsdotter o Lillerskog ypperligt.
Landade i Bangkok i torsdags kvall, efter en timmes forsening och en ledsen Mikaela som riktigt forkyld fatt lock for orat under flygningen, som inte ville slappa.
Fick tag i en galen taxichaffis, som ungefar hade tre ord i sitt engelska vokabular, men som sa garna ville prata. Det blev mycket leenden, nickningar och hummanden resan till Pattaya kan jag lova.
Gubben blev alldeles till sig nar han fick en svensk 20-sedel, och satt och kysste och luktade pa den.
Hm...

Han fragade om farten var bra, och eftersom det gick ganska fort sade vi OK efter lite tvekande. Taxigubben maste ha missuppfattat var tvekan, och trodde att vi tyckte det gick for langsamt. Han gasade pa sa att inte ens polisen skulle komma ifatt honom ( om de nu nagon gang skulle vilja forsoka).
Tva timmars resa minimerades till drygt en timme.
Hittade efter manga om och men ( Och en sjuuuk Mikaela, glom inte det) fram till Wonderland, dar en halvfull nattvakt satt och sov i sin post.
Pappa Soren stod utanfor vart lanade hus och tog emot oss.

Det kanns som om man bor pa Wisteria Lane, med alla de desperata hemmafruarna boende runt knuten. Husen ar vackra till perfektion, det finns en stor pool som hor till kvarteret och vi ar grannar med stadens polischef. Jag och Marcus har ett eget sovrum med badrum till, samma med Soren och Maries rum och de ovriga rummen i huset.
Fonstrena, dorrarna och hela tomten ar gallerforsedda. Kanns tryggt pa ett konstigt satt.

Pa dagarna glassar vi antingen pa den finfina beachen, eller ligger vid poolen. Dagarna haller pa att rinna ut, och Marcus maste ju vara brunare an Harrysson nar vi kommer hem. :)
Igar kvall var vi pa Hard Rock Cafe har i Pattaya, och fortjust gav oss han at deras underbara spareribs med BBQ-sas, hemligt recept. Dartill flera kannor Singah, vilket aterkopplar till rubriken.
"Har laddar vi inte for Beach 2007. Det far bli Vass 2007, jag kommer garanterat att fa gomma mig i vassen om jag ska bada i sommar", sade Marie pa vagen hem i Tuk-tuken. ( Som for ovrigt ar de storsta tuk-tuksen jag har sett)
Jag haller med. Jag kommer rulla av planet vid Landvetter som en brun, glad och valmaende boll.

Shopping ar for ovrigt grym har i Pattaya. Soren och Marie gjorde misstaget att visa mig Big C, ett megastort shoppingcenter dar jag for tillfallet sitter och skriver. Har finns allt! Och billigt ar det, sa varfor inte passa pa? :)

Sedan ar det visst ett besok inbokat hos den lokale tatueraren...Ta det lugnt mamma. Jag gor bara fina saker. )
 
Snart ar vi hemma, vi ses da!

Kommentarer

Postat av: gabriella

Publicerad 2007-02-05 12:43:33

KOM HEM SÅ VI KAN ÄTA CHOKLADSEMLOR PÅ MÖSSEBERGSBAGAREN VARJE DAG. DET ÄR JU SÄSONG NU!!!!!

Postat av: A-L

Publicerad 2007-02-08 21:34:47

Tjohhoooo! Michelle är hemma igen! På lördag är det homecomingpartyyyy! Pöss pöss

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-02-12 16:28:13

Haha, vilken tur du kom tillrätta! Blev ju lite orolig där ju =) Men jag o Ames pratade om en uppdateringsdejt på onsdag, hur låter detta? Nu måste jag plugga igen, stimmigt stimmigt. Pöss pöss

Postat av: Marie

Publicerad 2007-02-13 18:46:33

hörde att du kommit hem nu=)
Vad blev det för tatuering??
Brun som en pepparkaka?
Kram

Postat av: Treno

Publicerad 2007-03-07 17:38:10

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela