GypsyRose

Taking the long way around

Hemma i sverige

Publicerad 2014-10-25 16:58:04 i Allmänt,

Jag har stängt dörren till Norge för gott, och landat hemma i mammas soffa. Jag jobbar inte längre i min älskade lilla blomsterbutik, utan är numera mellan två jobb.
I väntan på takeoff förbereder jag mig med att träffa vänner, inte för många så att jag bryter ihop mentalt dock, och packar lite halvspontant.

Vad tar man liksom med sig när Den stora flytten äntligen sker? Den där man faktiskt inte kommer tillbaka om ett par år? Phew. Tur att jag ska hem till Matildas student i juni, tillbaka efter den får jag vinterkläder till min första permanenta aussie winter.

Wish me luck with the packning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela