GypsyRose

Taking the long way around

On the bucketlist - Ett år hemma idag

Publicerad 2013-11-22 08:44:53 i Allmänt,

Midvintern slår långsamt sina lovar runt Oslo och Norden, jag køper fler element och tænder så många ljus jag får plats med. Dagarna spenderar jag i vår blomsterbutikk som numera drivs av mig och Linn (Jag får driva en butik med min væn, va? Får det vara så bra på alla vis?) Och nætterna sitter jag uppkrupen i min førsta egna lilla lya, dit ingen førutom min syster ær vælkommen och dær førsvinner tiden och jag læker, skriver, sjunger och sover. Det ær fint, och 2013 har blivit året då jag tog ett break.
 
Jag jobbar inte på långa vægar lika mycket nu som då, och nu tillåter jag tiden att bara førsvinna mellan mina fingrar. Det gør ingenting.
Det blir liksom aldrig helt ljust længre, och i dag firar jag ett år på skandinavisk mark. Wow. Vad hænde?
 
Så! Før att mata resedjævulen køpte vi biljetter tillbaka till OZ, den 28 december sticker jag och Strumpan, landar i Sydney 2 dagar senare, firar nyår (Nyår i Sydney har alltid varit på min bucketlist!) med Mark och Lisa som kommer från UK den hær gången, sen vidare tillbaka till Armidale før Kate och Phills brøllop. Hela whistlergænget samlas, det blir fest i dagarna tre ute på obygden och sedan sticker vi alla med brudparet i tæten till kusten och en Beach cottage dær. Jag o Strumpan kanske sticker øver till Auckland før BDO dær Pearl Jam och The Lumineers headlinar och efter en månad i solen, med mænniskor jag ælskar, ær jag nog redo att komma hem och fortsætta.
 
Vi var i London, træffade næra vænner och gamla X, i somras fick jag træffa Russell igjen før førsta gången sedan bakgatorna i Sydney for 4 år sedan, och allt annat som hænt.
Men mer om det næsta gång vi ses.
 
X

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela