GypsyRose

Taking the long way around

Yours truly, a real nerd thank you very much

Publicerad 2013-05-12 11:33:10 i Allmänt,

Idag är jag hungova och kunskapstörstande. Move me with your intellect!
Så här ligger jag på sofflocket och väntar på att de små liven jag bor med, ska vakna till liv. Och medan jag gör det, ser jag på dokumentärer om Kon-Tiki och Baffin babes. 
 
Jag älskar att nörda ner mig i ämnen som berör, och just nu är det Kon-Tiki jag snöat in på.
Annars består den vanliga listan av tre enkla ämnen. 
 
  1. Sydney operahus. Uppbyggnad, konstruktion, värmeaggregat, isolering och akustik. Då går jag igång som fan. 
  2. Nelson Mandela. Jag läser allt jag kommer åt, glömmer det mesta och läser om och förvånas på nytt av denne man. Vilken man! Det får bli ett inlägg om gubben vid ett senare tillfälle.
  3. Hannibal. Jag är en sjukt stor Hannibalfantast och borde kanske gå med i nån undergroundklubb på nätet där man debatterar huruvida dr Lecters sjätte offer (miss, i filmen Hannibal sägs han vara den fjärde offret, hallå!) borde gått tillväga för att skära av sig sitt eget ansikte. Typ.
 
OK, OK. Blommor också, men det räknas inte för det är mitt jobb. Jag är kanske den största blomnörd jag känner, förutom Jill Lee. Men allt är hennes fel! Sätt mig på en parkbänk varifrån jag kan skåda planteringar och blomsterbäddar och jag är din.
 
Nu; Mer nörderi, sen tänka på vilken konstig källarklubb vi var på igår, och sen åker vi till GBG imorrn och gaddar oss va? 17 maj närmar sig och Ingvars tänkte dekorera bröstkorgen med blommor och blader. Nörd, som sagt.
 
Häpåre!
 
 
Plywoodskivor för aukustikens skull - Fråga mig gärna hur. Eller hur man använder havsvattnet till AC-aggregaten i källaren. Fråga sa jag! Jag kan det här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela