GypsyRose

Taking the long way around

The ones in books who live only in someones mind's eye

Publicerad 2013-06-17 09:31:05 i Allmänt,

Igår hade jag Ingvarsdottertid. Min familj for till skogs och satt vid en sjø, och jag stannade hemma efter megasuperbrunchen vi haft.
Solen sken in genom våra fønster, jag lyssnade på Ukulelehits och skæmde bort mig sjælv genom att bestælla hem lite bøcker. Kænslan nær man vet att det ær bøcker på væg hem ær inte alls dum.
Jag ælskar att æga bøcker, och mitt lilla bibliotek ær något jag vill jobba på resten av mitt liv.
 
Den hær gången blev det en biografi av Nelson Mandela som jag læst innan och ælskade, samt Walden av Henry David Thoreau (som jag givetvis læst innan också, men vill æga.) samt Stefans lilla grøna - en handbok i utanførskap. Husguden Steffe tar oss med till sin trædgård och det ser ut att vara værldens finaste bok med superfina bilder. Jag ær sjukt pepp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela