GypsyRose

Taking the long way around

att leva i någon slags burlesque dream fantasy

Publicerad 2012-03-02 07:19:30 i

Jag tror vi lever i någons våta dröm för tillfället. Våra utgångar cirklar kring Burlesquea teman, cirkusartister, lösögonfransar, billigt bubbel och paljetter. Min födelsedag spenderade vi ju på Burlesque Bar, med vackra halvnakna damer, skumpa och Jompa och hans sällskap; de snyggaste brudarna i stan.
På Jompas stora dag i lördags, tog Gabby med sig honom på Old School Cirkus medan jag jobbade, sedan möttes vi hemma för omsvidning med nya SVINHÖGA high heels.
Vi hamnade på Speigel Club vid Art Centre, ett kringresande koncept som kan ses i hela världen. De stannar en månad på varje ställe, och det är som om Spiegelkonceptet tog sig en kik på Ingvarsdotter och skapade drömgrejen helt efter mina önskemål. Det finns flera olika teaterföreställningar, klassiska High Tea, Speigel Club, cabréer med mera. Med MASSA mera. Club Spiegel är inrymt i ett gammaldags cirkustält, vi gick dit, tog en drink i baren utomhus som är inredd i en gammal tramvagn. Tänk 40-tal, tänk puderdosor, röda läppar, vågade urringningar, fjäderboas, stay ups och kristallglas. Flera souliga liveband på plats, en svart kurvig fantastisk sångerska, boylesque, alltsa manliga strippor, och mitt upp i alltihop får vi slå oss ned på dansgolvet eftersom det är sagostund...;) Vuxenversionen, that is.
Vi är alla överens om att Jompas bdayBash var den bästa utgången i Mellan, vilket passade bra, eftersom det också blev den sista med hela gänget samlat.
Jag ÄLSKAR våra utgångar nu, när vi vet var vi ska gå. Jag o Lillan går tillbaka nästa helg för MER SPEIGEL.

Check it out. Winning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela