GypsyRose

Taking the long way around

roadtrippin´

Publicerad 2012-03-21 07:39:08 i

Vägarna i den här delen av världen ligger och väntar på oss. Hur jag skulle slå mig ned på ett ställe och stanna där en längre tid ser jag just nu som en omöjlighet. Hur skulle jag kunna parkera mig och mitt på en och samma plats när världen är ett kaledioskop av färger, mönster som ropar på min uppmärksamet.

I ett första skede ligger en roadtrip längst med Great Ocen Road, bo på BnB:s och få oceaniska vindar i håret. Därefter blir det en nätt flygtur rakt över landet för ett par dagars häng i Perth med omnejd, och sedan Adelaide och så svänger vi förbi Mitten Av Detta Föribannade Stora Land.
När vi avverkat Brizzy och därmed avrundar vårt år i OZ, får vi se vad som händer. Eller ja, vi vet väl vad som kommer hända, men för er därhemma förblir detta Projekt Skithemligt. Mest för att planer i våra huvuden ändras efter humör och bad hairdays ;) Den som lever får se! (Men ja Jolene, det finns givetvis en plan, och jag ser lika mycket fram emot att få berätta den för dig, som du vill höra den. Fantastiska människa till att hålla koll. ;)

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2012-03-22 23:04:42

Grandiost! Njut av utsikten på vägen och gör många stopp. Det är bättre att komma fram sent än att ha missat massa fint i vägkanten. ;)

Och hem kommer man alltid. Fast man måste komma bort först.

Hahaha!:) Västa Nalle phu visdomarna i nattakanten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela