GypsyRose

Taking the long way around

fredag = teaparty with the mad hatter

Publicerad 2012-03-16 01:06:46 i

Numera är jag ledig fredag, lördag, söndag. Fantastiskt koncept. Jag jobbar skiten ur mig de andra dagarna, vilket innebär att fredag börjar återfå sin forna glans. Förra fredagen hängde jag med Annsofie hela dagen, gick på museum, åt lunch, drack kaffe vid Spiegels cirkustält och mådde gott. Sedan gick jag och mötte upp Lillan utanför hennes jobb, sedan gick vi arm i arm till Världens Finaste Tea Room, ett gammalt propert brittiskt påhitt med storblommiga gröna tapeter, rara servitrister med förkläde samt hundratals testorter, som ligger i en gammal arkad med fina butiker i city.
Där satt vi länge länge och drack te och åt scones och bedrövade oss över världen.
Idag ser ut på liknande sätt. Jag ska planera inför St Paddys imorrn, som är ungefär den allra viktigaste högtiden för mig på året, och jag gråter givetvis tårar över att inte få fira med Strumpan, som jag gjort i 3 år.
Sedan möter jag upp Lillan och det är dags för High Tea.
Om det inte regnar ikväll beger vi oss ut på det här..

Kommentarer

Postat av: Strumpan

Publicerad 2012-03-17 01:23:09

saknar dig oxå, kommer vara så konstigt att inte kunna fira denna fina gröna dag med dig..love you!!!!

Postat av: Karlsson

Publicerad 2012-03-20 03:40:09

Ååååh jag vill också dricka te och gå på spökpromenad =) Suck vad jag saknar dig ingvarsdotterskan...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela