GypsyRose

Taking the long way around

nar snon kom till whistler

Publicerad 2012-06-16 04:23:05 i

Jag minns den natten den forsta snon foll i tunga flingor over vart tillfalliga hem, Whistler, Kanada. Jag och Strumpan var de enda som var vakna, och vi kladde pa oss och sprang ut i morket. Enstaka gatulampor lyste upp den kanadensiska natten, ett nytt stalle vi just valt att lagga vara hattar for en stund och kalla Hem.
Vi famgade stora snoflingor i munnen, rullade runt i snon och kiknade av skratt pa odsligt tomma gator. Fran stugorna steg roken tjock ur skorstenarna, och darinne bakom fordragna gardiner sov manniskorna och dromde om annu en vintersasong i en av varldens framsta skidrestorter.

Jag har alskat Strumpan vid sa manga tillfallen, och den natten var en av dem. Min fina kloka Strumpa.

Kommentarer

Postat av: Strumpan

Publicerad 2012-06-17 03:27:46

Ahhhhhhh jag saknar dig schwäääningvars! det var en sån fin natt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela