GypsyRose

Taking the long way around

två små troll flög sin kos

Publicerad 2012-01-10 02:13:03 i

Nu är de här två små skitungarna long gone. För ett par dagar, that is. Igår morses flög de till Tasmania, där de ska kuska runt på klassiskt backpackermanér i en Wicked Van.
Jag är alltså Herre På Täppan, ursäkta Blyth Street, och kan jag VAD JAG VILL. FF! Gaaaaw!
Alltså öppnade jag storstilat gårdagen, en av två lediga dagar, men storstädning. Crazy eh? Tvätta allt jag kom åt, städa ur kylskåpet, åka till city och för första gången sen jag till landet kom, bränna ett par dollar på hårinpackningar, läppstick, nagellack, agendor och andra typiska tjejgrejer. LOVE it!
Resten av dagen luskade jag runt hemma, fixade och grejade som om jag inte lämnat Falköping alls utan fortfarande satt och inte hade nåt bättre för mig än att städa den stora lägenheten på Eriksgatan. Det känns som en tid i mitt liv då jag städade onödigt mycket.

Idag ska jag göra ännu mindre. Vädret är njaaasådärganskamolnigtochkallt så det är helt OK att sitta inne hela dagen, dricka litervis med kaffe, diskutera böcker, filmer och tidningsartiklar med Dave, vår engelske flatmate, och lyssna på ännu mera Klezmer. LOVE Klezmer, som är det enda som går varmt nu. Lillan kom hem med fler influenser från jobbet, Dr Michael White. Gudomligt. Check it out.

Själv lyssnar jag denna eminenta morgon på en viss Roby Lakatos och hans Klezmer Suite No1 på Spotify. Och vill gärna dra på mig pumpsen, vira fjäderboan runt halsen, stryka på ett extra lager scharlakansrött läppstift och fara till Moskva och dricka vodka.

(Men istället knåpar jag nog till den där nyårskrönikan, så att ni därhemma har en massa att läsa när ni vaknar upp. Om ni befinner er i moderlandet, that is. Eller så bokar jag biljett till ChristChurch. Nämnde jag inte det? Det blir nog ett par dagars roadie med AnnSofie i slutet av månaden, till Nelson, om jag får ledigt.Så. Nu går det bra att bli avundsjuka:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela