GypsyRose

Taking the long way around

varldens basta jill

Publicerad 2011-09-03 22:34:39 i

Ni darhemma har nog forstatt vid det har laget att jag anser mig ha varldens basta chef. Alla kategorier. Inget ni kommer med kan nog sla det har. Dagligen far jag sma sms dar honn kollar av laget, fragar om hon ska svanga forbi med en kaffe, om jag vill ha ett litet treat (ALLTID choklad!) och ratt ofta dimper det ned en flaska vin i min vaska. Jag bjuds med pa bbq:s, middagar hos vanner, fredagsmyskvallar och allt daremellan. Hon haller koll pa mina vanner, forsoker para ihop mig med diverse kanadensiska man sa jag ska stanna, och ar jattenyfiken pa att mota min syster.

Nar Jill och baby Adam stannar forbi butiken ar det som att tanda ett ljus i en myggsvarm. Genast kommer folk fram som kanner Jill, windflower blir en motesplats och folk kommer med kaffe, lamnar sina ungar sa vi kan leka ett tag, Adam dregglar ner min Ipod i ett forsok att sluka den hel (sen slutar den funka, men bara ett tag tills bebisdregglet stelnat lite), och blommorna blir lite extra vackra.

Igar kom det har pa Facebook:

Miss Mikaela, splendid swedish sweetheart and flowergirl extraordinaire, you are a ray of sunshine in my life. Just thought I would remind you incase I forgot today xo

Sa varfor skulle jag egentligen nansin vilja arbeta for nagon annan an Jill? Jill som vagrar bli kallad chef utan arbetskollega, som har stenkoll pa alla sina vanner trots att hennes lilla son ger sin mamma rejal somnbrist eftersom han an, efter snart 10 manader har i varlden, inte sover mer an en timma at gangen. Och det ar de bra natterna.
Enough om Jill, Adam och pappa Troy. Jag alskar dom alla til bits och hade jag varit ett pat aldre hade jag blivit kvar. Ingen tvekan om saken.

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2011-09-08 23:50:59

Mitt hjärta. Du är galet saknad. Förstås! ;) Jag håller mig uppdaterad här hädanefter. Säger upp mitt FB konto idag tänkte jag. Vill ha vänner jag pratar med, ser på stan eller mailar. Inte ser på någon påhittad sida på nätet. Jag vill ta i folk. u dig? Jag trort. PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela